Toyota aduce în Europa primul său model electric, Toyota bZ4X, deja disponibil pentru rezervări online. Versiunea entry-level costă aproape 50.000 de euro. Prevânzările urmează să înceapă în aprilie 2022, primele livrări fiind programate pentru începutul verii 2022. Compania a publicat și gamele omologate WLTP și cifrele consumului de combustibil.
Toyota a declarat că bZ4X, ca primul vehicul electric marchează începutul „unei noi ere”. Producătorul auto japonez a dezvăluit modelul anul trecut, iar de atunci sunt cunoscute și datele tehnice ale primului model bazat pe platforma e-TNGA.
La scurt timp după încheierea perioadei de rezervare, Toyota a publicat intervalele omologate WLTP și cifrele de consum de combustibil pentru bZ4X – anterior existau doar valori provizorii. În loc de „mai mult de 450 de kilometri”, acum este concret: versiunea cu tracțiune față ajunge până la 516 kilometri. Modelul cu tracțiune integrală are o autonomie de 470 de kilometri.
Consumul de energie este de 14,3 kWh (tracțiune față) sau 15,8 kWh (tracțiune integrală) la 100 de kilometri. Livrările Toyota bZ4X pe primele piețe europene sunt încă programate pentru vara anului 2022.
Cântărind aproximativ 2 tone, SUV-ul electric de dimensiuni medii va fi disponibil cu o opțiune de 150 kW cu tracțiune față sau cu tracțiune integrală, combinând două motoare electrice cu 80 kW fiecare. Bateria are un conținut de energie de 71,4 kWh și se spune că permite distanțe WLTP de peste 450 de kilometri. Puterea maximă de încărcare DC este specificată la 150 kW. Încărcarea la 80% durează aproximativ 30 de minute. Pentru încărcarea AC la 11 kW, un încărcător trifazat la bord va fi disponibil de la sfârșitul anului 2022. Până atunci, bZ4X se va încărca doar la 6,6 kW.
Toate specificațiile de putere sunt încă preliminare înainte de omologare, spun cei de la Toyota.
Începând cu această lună, rezervările trebuie convertite în comenzi obligatorii, care vor fi printre primele programări la începutul planificat al livrărilor la începutul verii. Potrivit anunțului, părțile interesate vor primi o „ofertă neobligatorie care include ratele lunare așteptate”. Potrivit configuratorului, ratele variază între 342 și 485 de euro pe lună, în funcție de echipament – dar pe baza unei plăți speciale de leasing de 8.340 de euro.
Pentru achiziția cash, conform configuratorului, prețurile variază de la 49.794 de euro pentru modelul cu tracțiune față cu echipare de bază până la 56.560 de euro pentru modelul cu tracțiune integrală cu cele două pachete opționale precum și acoperișul panoramic din sticlă.
Cert e că Toyota a întârziat intrarea pe piața mașinilor electrice, mizând pe hibride, dar va investi circa 35 de miliarde de dolari pentru a a dezvolta o gamă de vehicule electrice, deoarece caută să exploateze o piață în creștere pentru mașini cu zero emisii. Investițiile totale se vor ridica la 70 de miliarde de dolari, și vor îngloba și producția de modele hibrid, dar și de baterii și rețele de încărcare.
Decizia Toyota vine în contextul în care firmele de automobile tradiționale preiau din ce în ce mai mult modelul Tesla, care a devenit cel mai valoros producător de automobile în acest an. Valoarea de piață a Tesla a atins peste o mie de miliarde de dolari în octombrie, depășind valoarea combinată a Toyota, VW, Daimler, Ford și General Motors.