În domeniul agenţiilor de turism, la nivelul anului 2021, activitatea a fost de 40 – 45% faţă de 2019, iar forţa de muncă a scăzut cu 30%, a afirmat, într-o conferinţă de specialitate, Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În aceşti doi ani, agenţiile de turism au trebuit să se reinventeze, să găsească soluţii. A fost perioada aceea cumplită, de lockdown, primele două luni de pandemie, când cei mai mulţi închiseseră porţile, stăteau acasă. Noi a trebuit să lucrăm din greu să gestionăm rezervările deja existente: cereri anulate, modificate, întrebări “Ce va fi?”, “Cum va fi?”. Au fost două luni cumplite care ne-au făcut practic să ne naştem a doua oară. Am început încet, încet, să ne revenim. Am avut în această perioadă plusuri şi minusuri în discuţiile cu autorităţile. Am avut şi parteneri de dialog remarcabili, dar am avut şi perioade în care a discutat cu pereţii. Acum, din fericire, suntem din nou pe un trend ascendent. Avem un dialog constructiv chiar dacă echipa de la minister (Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, n.r.) este relativ nouă. În aceşti ultimi doi ani, principala noastră cerinţă a fost să fim lăsaţi să lucrăm, să producem plus valoare, să ne putem păstra oamenii. Dacă ne uităm pe cifrele ultimilor doi ani, numai în domeniul agenţiilor de turism, la nivelul anului 2021, am fost undeva la 40 – 45% activitate, faţă de 2019… Cu toate acestea, forţa de muncă a scăzut numeric doar cu vreo 30%. Asta înseamnă că am făcut eforturi uriaşe de a ne menţine specialiştii şi datorită lor acum ne este mai uşor să ne restartăm”, a declarat Luca.

Acesta a adăugat că pachetele turistice oferite de către turoperatori sunt adaptate pentru toate situaţiile în care se poate afla, la un moment dat, turistul pentru a oferi protecţie acestuia.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În viziunea lui Dumitru Luca, domeniul de incoming are un potenţial imens şi reprezintă motorul relansării turismului din România.

“Am fost şi sunt în continuare pentru importanţa domeniului de incoming, prin faptul că are un potenţial imens. Incomingul este motorul relansării turismului. Am avut, de departe, cea mai abruptă scădere, de 24%, a incomingului. Au fost luate câteva măsuri în pripă, negândite suficient atunci. Cea mai rea dintre toate a fost închiderea bazelor de tratament ale hotelurilor din staţiunile balneare. Am trecut şi peste acel moment şi cea mai importantă realizare pe care am bifat-o în urmă cu foarte puţin timp cu actuala echipă guvernamentală este recunoaşterea incomingului ca export de servicii turistice. Era un deziderat al nostru pentru care ne luptam de peste 20 de ani. Ca orice formă de export, turismul de incoming trebuie în primul rând să beneficieze de cota zero de TVA, aşa cum beneficiază orice altă formă de export de bunuri şi servicii. Este în lucru într-o formă finală deja o schemă de minimis pentru stimularea incomingului. Noi nu am stat niciodată cu mâna întinsă, ci am căutat întotdeauna să venim cu propuneri şi cu soluţii de a putea să creăm plus valoare şi să ne ducem cât mai aproape de acel deziderat ca turismul şi ramurile adiacente să se ducă spre 10% din PIB”, a spus specialistul.

Reprezentanţi din domeniu turismului au participat, joi, alături de autorităţile competente la Forumul antreprenorilor din turism şi HoReCa.