Nissan Motor și Mitsubishi Motors au dezvăluit două noi mini-vehicule electrice, care vor fi puse în vânzare în Japonia în această vară, la un preț de pornire de mai puțin de 15.000 de dolari, scrie Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mișcarea marchează un impuls cheie într-o parte mai puțin deservită a pieței de vehicule electrice, cea a mini-vehiculelor, care ar putea ajuta la stimularea unei adoptări mai largi a acestor tipuri de mașini.

Mini-vehiculele mici și accesibile, cunoscute drept „kei”, sunt un mijloc de transport popular în Japonia, în special în rândul muncitorilor și familiilor care locuiesc în afara orașelor mari, unde drumurile sunt înguste și transportul public este rar. În 2020, au reprezentat mai mult de o treime din înmatriculările de autoturisme noi din Japonia.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Pe măsură ce guvernul Japoniei face eforturi ca țara să reducă emisiile nete până în 2050, segmentul de mașini mici a fost văzut însă ca unul care este deosebit de dificil de electrificat. Oficialii din industrie au avertizat că adăugarea de baterii la mașinile mici ar putea împinge prețurile acestora mai sus decât ar putea avea acces cumpărătorii tradiționali.

Costul de cumpărare a vehiculelor electrice kei ar trebui în cele din urmă să scadă la mai puțin de 1,5 milioane de yeni (11.700 dolari), potrivit lui Takeshi Miyao, analist la compania de consultanță auto Carnorama. Modelele comune ale Nissan și Mitsubishi se apropie destul de mult de acest prag.

După subvenții, ambele mașini pornesc de la aproximativ 1,8 milioane de yeni. Deși este încă destul de scump pentru categorie, producătorii auto japonezi au crescut prețurile în ultimii ani, deoarece au adăugat mai multe caracteristici și tehnologie de siguranță.

Vehiculele dezvoltate de joint-venture-ul NMKV sunt echipate cu baterii mici de 20 de kilowați-oră, oferindu-le „suficientă autonomie de croazieră pentru a satisface nevoile zilnice”, a declarat directorul executiv al Nissan, Makoto Uchida, la un eveniment la Okayama. „Sper că mulți clienți vor putea experimenta beneficiile pe care le pot oferi vehiculele electrice”, a precizat el.

Alți producători de automobile, inclusiv Honda Motor și Daihatsu Motor, o unitate a Toyota Motor, elaborează planuri pentru a-și lansa propriile mini-modele electrice în următorii câțiva ani, ceea ce ar putea accelera adoptarea relativ lentă a vehiculelor electrice din Japonia.

Nissan și Mitsubishi vor fi primii care vor ieși cu ele pe poartă. Recepția vehiculelor lor electrice kei va oferi unele indicații despre cum se vor descurca alți producători de automobile în epoca mașinilor electrificate, a spus Miyao de la Carnorama.