Noutăți pe piața aeronautică. Airbus a efectuat miercuri zborul inaugural al celui mai nou şi mai mare avion de linie cu corp îngust

a321xlr Foto: Airbus

Airbus a efectuat miercuri zborul inaugural al celui mai nou şi mai mare avion de linie cu corp îngust, A321XLR, în timp ce producătorul european de avioane încearcă să valorifice cererea profitabilă pentru avioane cu rază lungă de acţiune cu o singură punte, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Avionul de pasageri cu două motoare a decolat dintr-o fabrică din Hamburg, Germania, dar va fi supus testelor mai bine de un an, înainte  să intre în serviciu în 2024.

Airbus prezintă A321XLR ca o completare care va schimbă jocul flotei sale înguste, făcând posibil ca operatorii aerieni să deservească rute pe distanţe lungi în mod profitabil, mai degrabă decât să forţeze pasagerii să zboare indirect, prin hub-uri destinate avioanelor mari.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

A321XLR poate zbura 4.700 de mile marine (8.700 km), cu 15% mai departe decât cel mai capabil avion cu corp îngust actual, permiţând companiilor aeriene să zboare pe rute precum Houston-Santiago, New York-Roma sau Tokyo-Sydney fără costul unui avion cu două punţi.

Autonomia suplimentară este posibilă prin adăugarea unui nou rezervor de combustibil în centru-spate, amplasat în fuzelajul inferior.

Dar Airbus se confruntă cu întrebările autorităţilor de reglementare cu privire la riscul de incendiu în cazul unei aterizări pe burtă şi a fost forţat să amâne intrarea în funcţiune cu cel puţin trei luni, până la începutul anului 2024, pentru a permite modificarea structurii inferioare.

Greutatea oricărui material de întărire ar putea afecta însă autonomia avionului, care unul dintre punctele sale cheie de vânzare, spun analiştii.