Airbus a efectuat miercuri zborul inaugural al celui mai nou şi mai mare avion de linie cu corp îngust, A321XLR, în timp ce producătorul european de avioane încearcă să valorifice cererea profitabilă pentru avioane cu rază lungă de acţiune cu o singură punte, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Avionul de pasageri cu două motoare a decolat dintr-o fabrică din Hamburg, Germania, dar va fi supus testelor mai bine de un an, înainte  să intre în serviciu în 2024.

Airbus prezintă A321XLR ca o completare care va schimbă jocul flotei sale înguste, făcând posibil ca operatorii aerieni să deservească rute pe distanţe lungi în mod profitabil, mai degrabă decât să forţeze pasagerii să zboare indirect, prin hub-uri destinate avioanelor mari.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

A321XLR poate zbura 4.700 de mile marine (8.700 km), cu 15% mai departe decât cel mai capabil avion cu corp îngust actual, permiţând companiilor aeriene să zboare pe rute precum Houston-Santiago, New York-Roma sau Tokyo-Sydney fără costul unui avion cu două punţi.

Autonomia suplimentară este posibilă prin adăugarea unui nou rezervor de combustibil în centru-spate, amplasat în fuzelajul inferior.

Dar Airbus se confruntă cu întrebările autorităţilor de reglementare cu privire la riscul de incendiu în cazul unei aterizări pe burtă şi a fost forţat să amâne intrarea în funcţiune cu cel puţin trei luni, până la începutul anului 2024, pentru a permite modificarea structurii inferioare.

Greutatea oricărui material de întărire ar putea afecta însă autonomia avionului, care unul dintre punctele sale cheie de vânzare, spun analiştii.