Noutăți pe piața aeronautică. Airbus a efectuat miercuri zborul inaugural al celui mai nou şi mai mare avion de linie cu corp îngust

a321xlr Foto: Airbus

Airbus a efectuat miercuri zborul inaugural al celui mai nou şi mai mare avion de linie cu corp îngust, A321XLR, în timp ce producătorul european de avioane încearcă să valorifice cererea profitabilă pentru avioane cu rază lungă de acţiune cu o singură punte, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Avionul de pasageri cu două motoare a decolat dintr-o fabrică din Hamburg, Germania, dar va fi supus testelor mai bine de un an, înainte  să intre în serviciu în 2024.

Airbus prezintă A321XLR ca o completare care va schimbă jocul flotei sale înguste, făcând posibil ca operatorii aerieni să deservească rute pe distanţe lungi în mod profitabil, mai degrabă decât să forţeze pasagerii să zboare indirect, prin hub-uri destinate avioanelor mari.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

A321XLR poate zbura 4.700 de mile marine (8.700 km), cu 15% mai departe decât cel mai capabil avion cu corp îngust actual, permiţând companiilor aeriene să zboare pe rute precum Houston-Santiago, New York-Roma sau Tokyo-Sydney fără costul unui avion cu două punţi.

Autonomia suplimentară este posibilă prin adăugarea unui nou rezervor de combustibil în centru-spate, amplasat în fuzelajul inferior.

Dar Airbus se confruntă cu întrebările autorităţilor de reglementare cu privire la riscul de incendiu în cazul unei aterizări pe burtă şi a fost forţat să amâne intrarea în funcţiune cu cel puţin trei luni, până la începutul anului 2024, pentru a permite modificarea structurii inferioare.

Greutatea oricărui material de întărire ar putea afecta însă autonomia avionului, care unul dintre punctele sale cheie de vânzare, spun analiştii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: