„Valahia Expres”: Licitația pentru construirea drumului de mare viteză București – Târgoviște poate fi lansată în prima jumătate a anului 2024. Argumente pro și contra pentru „soluția de secol XX” – lărgirea drumului care trece prin mijlocul satelor

DN 71 Bâldana Sursa Google View

Licitația pentru execuția drumului de mare viteză București – Târgoviște „Valahia Expres” ar urma să fie lansată în prima jumătate a anului 2024, după finalizarea studiului de fezabilitate, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Cristian Săvoiu. Proiectul pentru un drum expres/autostradă între București și Târgoviște a început în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă care a preferat varianta unui drum rapid care să nu treacă prin localități, nu modernizarea Drumului Național 71 Bâldana – Târgoviște care străbate satele pe mai mult de jumătate din traseu (detalii aici).

Studiul de prefezabilitate a primit avizul CNAIR, prevede trei variante de traseu cu 5 noduri rutiere și o lungime cuprinsă între 61 și 63 kilometri și o ampriză a drumului de 40 de metri lățime (n.r. lățimea DEx12 Craiova – Pitești este de 22 metri vs. 26 metri la autostradă).

„Drumul Expres București – Târgoviște este în grafic cu evoluția proiectării și începe să devină un proiect de investiții matur pentru a avea acces la finanțare europeană. În această lună, Studiul de Prefezabilitate a primit Avizul Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR – S.A. cu nr. 5231/07.07.2022 și urmează să intre în scurt timp pentru avizare în Comitetul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. După obținerea avizului, proiectantul poate începe faza de elaborare a studiului de fezabilitate care, contractual, este programat să se încheie în februarie 2024. Atunci vor fi create premisele obținerii avizelor necesare emiterii Hotărârii de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și elaborării documențiilor necesare inițierii procedurii de achiziție publică în vederea realizării obiectivului de investiții „Drum Expres București – Târgoviște. Au fost selectate 3 variante de traseu pentru analiză multicriterială și proiectare în faza studiului de fezabilitate. Variantele selectate au între 61 și 63,2 km, 5 noduri rutiere și cca 17-24 poduri. Ampriza estimativă a drumului va avea 40 m și vor fi expropriate aproximativ 253 ha. Valoarea investiției este estimată între 1.520 și 1.635 milioane lei la faza studiului de prefezabilitate”, a transmis Cristian Săvoiu, secretar de stat.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Drum Expres București – Târgoviște vs Lărgirea DN 71 Bâldana – Târgoviște, „soluția de secol XX”

În ianuarie 2021, CNAIR a anulat licitația pentru lărgirea DN 71 Bâldana – Târgoviște, un contract atribuit unui constructor apropiat de baronul PSD Ionel Arsene, însă, un an mai târziu, în ianuarie 2022, Compania de Drumuri a lansat o nouă licitație cu o valoare de un miliard de lei și termen de evaluare luna august. Au fost depuse oferte de la Esta (Turcia, dar cu filială în Rusia) și Danlin XXL – Mavgo Holding SRL.

Soluția lărgirii carosabilului pe Drumurile Naționale care traversează multe localități a fost abandonată la începutul anului trecut în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă care spunea că este „potrivită pentru anii ’50-60, nu 2021”, argumentând că DN 71 străbate sate în procent de 53%. Lărgirea drumului la 4 benzi este un coșmar pentru locuitorii satelor tranzitate, se face greu și cu multe limitări de viteză. „Nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – 60, în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, pentru drumurile naţionale aglomerate, soluţia nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici şi mai rapid făcând drumuri expres în afara localităţilor.  Şi aici mă refer mai ales în zona de şes. Dublarea actualului drum național DN71 Bâldana-Târgoviște, ce trece pe 53% din distanță prin localități, ar fi fost o soluție rudimentară, scumpă, de durată și cu deranj major pentru cetățeni și șoferi, atât în timpul lucrărilor, cât și mai apoi prin creșterea riscului de accidente”, spunea Drulă.

Pe de altă parte, cu un calendar care prevede 2024 pentru lansarea licitației de execuție înseamnă că cel puțin în următorii 5 ani nu se poate face nicio îmbunătățire pentru ruta București – Târgoviște. De la București la Bâldana, șoseaua are patru benzi, însă de la Bâldana la Târgoviște drumul se îngustează la o singură bandă/sens.

CNAIR a denumit și drumul de mare viteză București – Alexandria (Autostrada Sudului) tot „Valahia Expres”.

PSD promitea încă din 2016 modernizarea DN 7 Bâldana – Titu și DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia

Program de Guvernare PSD DN 71

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: