Livrările globale de smartphone-uri au scăzut şi în al doilea trimestru al acestui an, acesta fiind al patrulea trimestru consecutiv de scădere a cererii pentru smartphone-uri, în condiţiile în care încrederea consumatorilor a fost afectată de inflaţie şi îngrijorările cu privire la o recesiune, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
În perioada aprilie-iunie 2022, livrările mondiale de smartphone-uri s-au redus cu 9% în ritm anual, până la aproximativ 290 milioane de unităţi, potrivit estimărilor firmelor de cercetare de piaţă Canalys, Counterpoint şi IDC, în condiţiile în care mari producătorii chinezi au înregistrat scăderi de două cifre.
Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. a rămas lider de piaţă cu aproximativ 62 milioane de smartphone-uri livrate în trimestrul al doilea al acestui an, urmat de Apple Inc. cu 44 milioane de unităţi livrate. Pe următoarele locuri se situează, în ordine, trei producători chinezi: Xiaomi Corp., Oppo şi Vivo. Toţi cei trei producători chinezi au înregistrat scăderi de două cifre ale livrărilor, în frunte cu Xiaomi, ale cărui livrări au scăzut cu 25%.
Carantinele prelungite din Shanghai şi Beijing şi-au făcut simţite efectele asupra vânzărilor de smartphone-uri în China, în timp ce piaţa mondială este afectată de oferta în exces de dispozitive cu preţuri reduse dar şi de reticenţa consumatorilor, susţin analiştii.
“Problemele în aprovizionare cu cipuri nu mai sunt cea mai presantă problemă pe măsură ce comenzile pentru componente sunt reduse rapid iar furnizorii încep să fie îngrijoraţi de supra-aprovizionare. Aspectele geopolitice, scăderea încrederii consumatorilor şi inflaţia ridicată vor continua să afecteze performanţele viitoare ale pieţei, în pofida următoarelor noi lansări şi a vânzărilor de sărbători în a doua jumătate a acestui an”, a apreciat analistul Canalys, Toby Zhu.
Grupul sud-coreean Samsung şi-a revizuit şi el în jos estimările privind evoluţia pieţei de telefonie mobile în a doua jumătate a acestui an. Acest avertisment cu o privire la o cerere redusă a fost reiterat şi de directorul general de la Apple, Tim Cook, care a menţionat problemele macroeconomice, oprirea vânzărilor în Rusia şi perturbările din China pentru performanţele slabe înregistrate de vânzările Apple Watch şi produse Mac în al doilea trimestru al acestui an.