Aeroportul Oradea va fi modernizat cu bani europeni. Investiţie de 27 de milioane de euro anunțată de Consiliul Județean

Aeroport Oradea Aeroportul Oradea / Sursa foto: CJ Oradea

Pista de aterizare a Aeroportului Oradea va fi extinsă cu 400 de metri şi va ajunge la o lungime totală de 2.500 de metri în cadrul unui proiect de investiţii cu fonduri europene în valoare totală de 27 milioane de euro.

Consiliul Judeţean Bihor, care administrează aeroportul Oradea, a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea”, un proiect cu finanţare europeană care cuprinde, pe lângă extinderea pistei, şi extinderea platformei de îmbarcare-debarcare cu peste 30.000 mp, achiziţia echipamentelor necesare pentru activităţile de întreţinere şi mentenanţă, respectiv împrejmuirea incintei şi realizarea unui drum de securitate.

Capacitatea operaţională a aeroportului va creşte, iar poluarea din zona municipiului se va reduce prin mutarea culoarului de aterizare, anunţă Consiliul Judeţean Bihor, într-un comunicat de presă.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Prelungirea pistei de decolare/aterizare cu 400 de metri spre sud (adică spre Nojorid), ajungând la 2.500 de metri, va avea ca efect creșterea capacității operaționale a aeroportului. În prezent, companiile aeriene impun restricții de greutate pentru decolare (îmbarcă mai puțini pasageri și încarcă mai puțin combustibil în aeronave). După prelungirea pistei de aterizare/decolare, operatorii de zbor vor putea utiliza aeronavele de tip Boeing 737 seria 800 și Airbus A320 la capacitate maximă și vor putea opera curse pe distanțe mai mari. De asemenea, proiectul presupune achiziția și instalarea instrumentelor de aterizare de precizie și a unui sistem de balizaj luminos la capătul pistei dinspre Nojorid. Cu ajutorul acestui echipament se va degreva spațiul aerian de deasupra orașului Oradea de survolul aeronavelor, întrucât direcția de aterizare nu va mai fi dinspre nord, ci dinspre sud. În plus, acest lucru va reduce semnificativ gazele cu efect de seră și poluarea fonică generate de aeronave deasupra Oradei”, notează CJ Bihor în comunicatul de presă.

La Otopeni, cele două piste au o lungime de 3.500 metri, la Timişoara, de asemenea, pista are 3.500 metri, la Sibiu 2.600 de metri, iar la Cluj-Napoca o lungime de 2.100 metri.

Un alt obiectiv este extinderea platformei de debarcare/ îmbarcare cu 32.000 mp, lucru care va suplimenta numărul de locuri pentru staționarea aeronavelor mari, Aeroportul Oradea dispunând de doar 2 poziții de acest fel.

Finanţarea proiectului pentru modernizarea aeroportului se va face prin POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare, va avea o valoare totală de 27 de milioane de euro, din care 20 de milioane banii europeni nerambursabili.

Proiectarea ar putea începe în toamnă, iar din primăvara anului 2022 şi lucrările, spune preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

„Avem o sumă predefinită din fonduri europene pentru Aeroportul din Oradea care, din păcate, nu a fost accesată în ultiumii patru ani. E păcat să pierdem acești bani, pentru că se apropie finalizarea exercițiului financiar 2014 – 2020”, a spus Ilie Bolojan.

În 2019, înainte de criza sanitară şi restricţiile de deplasare/zbor, Aeroportul Oradea a avut un trafic de doar 94.977 pasageri, în scădere semnificativă faţă de 2018, când s-au înregistrat peste 220.000 de pasageri, potrivit datelor publice. Din totalul zborurilor operate, 65% au fost curse regulate, iar 35% curse charter. La Oradea operează două companii de linie: Tarom şi Blue Air (n.r., Ryanair a amânat operarea pentru luna iulie).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Poate fi o analiza buna daca mai trebuiesc autostrazi in Ro daca sunt 10 sau 11 aeroporturi locale care vor fi funcționale in 2023.

    Ca sa ajungi de la Bucuresti la Oradea in doua ore s-ar putea sa fie mai interesant decat pe autostrada!
    Normal ar fi sa se dezvolte acest trafic de pe Brasov, Craiova, Bacău, Suceava, Iasi, Constanta, Craiova, Sibiu, Timisoara & Bukarest.
    Poate Ianca de Brăila sau Boboc de Buzău.
    Etc
    La orizontul anului 2025 nu stiu cum vor evolua lucrurile dar ca ce se intampla azi va fi perimat.
    Se va renunța la tren sau auto!
    Ritmul e trepidant si toti vor vrea mai repede!
    Cu avioane!
    Curse locale!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.