Constructorul WeBuild (Astaldi) din Italia recunoaște întârzierile de pe lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, dar promite că „schimbă viteza” pe șantier și va recupera întârzierea după primul an de la începerea șantierului. Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș are o lungime de 30 de kilometri, lucrările au început în septembrie 2021 și au un stadiu fizic de execuție de doar 12%, potrivit ultimei raportări CNAIR. Practic, în trei luni cu sezon plin în construcții, Astaldi a reușit un avans de doar 2-3% față de aproape 10% cât avea la începutul lunii mai (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Luni, la conferința de presă de la Ministerul Transporturilor unde s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, directorul Astaldi pentru România, Bernabe Francesco, a dat vina pe războiul din Ucraina pentru întârzieri, dar a promis că recuperează pe șantier.

„Sibiu – Pitești lot 5 este un șantier foarte complicat, a depășit momentul foarte sensibil cu care ne confruntăm toți, noi, războiul din Ucraina care a avut o implicare destul de puternică în activitatea noastră. Cred că în ultima perioadă a fost evident efortul nostru pentru a recupera orice fel de întârziere și pentru a schimba viteza și pentru a livra șantierul cum e termenul din contract”, a spus Bernabe Francesco.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

La rândul său, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a reamintit că WeBuild/Astaldi are certificate negative intermediare atât pentru Lotul 5, cât și pentru Podul Brăila, dar a spus că lucrurile se vor „debloca”.

„Sigur că nu o să le placă celor cu care azi am semnat acest contract, dar pe lotul 5, Ministerul Transporturilor (CNAIR) a dat un certificat negativ, conform legii. Am avut discuții cu WeBuild, am înțeles motivul întârzierii. Îi cred pentru că sunt o firmă serioasă cu multe proiecte mari în România. Sunt optimist că se va recupera această perioadă”, a transmis Grindeanu.