Aproape trei sferturi (71%) dintre liderii de afaceri din sectoarele auto, industrial, de producţie şi naval consideră că gestionarea tranziţiei la obiectivul de reducere a emisiilor de carbon „Net Zero” va fi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat vreodată business-ul lor, reiese dintr-un studiu de specialitate, potrivit Agerpres.
În acelaşi timp, conform cercetării „Latura Complexă a Sustenabilităţii”, realizat la solicitarea Castrol, 62% dintre lucrătorii profesionişti cred că gestionarea tranziţiei „Net Zero” de CO2 va fi cea mai mare provocare cu care propriile afaceri s-au confruntat vreodată.
Pentru aceste afaceri, cercetarea sugerează că sustenabilitatea va fi esenţială pentru succesul comercial. Astfel, peste trei sferturi dintre oamenii de afaceri (76%) şi 68% dintre lucrătorii profesionişti din studiu au spus că îmbunătăţirea sustenabilităţii propriilor afaceri este cheia pentru satisfacerea nevoilor clienţilor.
De asemenea, şapte din zece liderii (71%) care activează în sectoarele auto, industrial, de producţie şi naval sunt de părere că gestionarea tranziţiei la obiectivul de reducere a emisiilor de carbon nete la zero va fi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat vreodată afacerea lor.
În plus, studiul Castrol a identificat cinci concluzii-cheie legate de sustenabilitate pentru oamenii de afaceri şi lucrători profesionişti,precum: „Eficienţa pe primul loc”, „Gestionarea mai bună a datelor”, „Fără Risipă, Nu Vreau”, „Sustenabilitatea Necesită Participare” şi „Demonstraţi că Sustenabilitatea este o Prioritate”.
Potrivit sursei citate, 72% dintre lucrătorii profesionişti au spus că modalitatea cea mai eficientă pentru a reduce emisiile de carbon este îmbunătăţirea eficienţei energetice în organizaţia lor. Două treimi dintre aceştia au susţinut că maşinăriile electrice sunt o parte importantă a tranziţiei organizaţiei lor şi 59% au afirmat că investiţia în noi tehnologii pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice va fi o parte importantă a oricărei strategii de reducere a emisiilor.
Totodată, peste trei sferturi dintre oamenii de afaceri (76%) consideră că afacerea trebuie să se îmbunătăţească în gestionarea datelor pentru a informa cele mai bune domenii pe care să se concentreze pentru a creşte sustenabilitatea, în timp ce 82% au apreciat că business-ul pe care îl au ar putea folosi mai bine datele pe care le au la dispoziţie pentru a îmbunătăţi sustenabilitatea.
Studiul a arătat, în acelaşi timp, că 63% dintre liderii din afaceri şi-au stabilit obiective de reducere a deşeurilor, iar 61% şi-au stabilit obiective de reducere a apei.
Oamenii de afaceri care au participat la cercetarea de specialitate au declarat că, în medie, doar 40% dintre angajaţii lor înţeleg strategia de sustenabilitate, timp în care 46% dintre lucrătorii profesionişti cred că strategia de sustenabilitate din organizaţiile pe care reprezintă nu este realizată pe teren.
„Cu toate că peste două treimi dintre oamenii de afaceri (64%) din studiu au spus că sustenabilitatea este în centrul a tot ceea ce face organizaţia lor, studiul arată că lucrătorii profesioniştii intervievaţi cred că lipsa de leadership şi viziune împiedică progresul. O lipsă de sprijin pentru sustenabilitate din partea conducerii (citată de 48% dintre lucrătorii profesionişti), neavând ţinte clare (48%), lipsa unei strategii de afaceri clare pentru asigurarea sustenabilităţii (48%) şi lipsa de viziune din partea conducerii (47%) s-au dovedit a fi principalele bariere în calea sustenabilităţii afacerii lor”, se precizează în studiu.
Latura Complexă a Sustenabilităţii se bazează pe un studiu de cercetare de opinie care a investigat punctele de vedere ale liderilor din afaceri (în principal directori din conducere) şi ale lucrătorilor profesionişti (cu titluri de post, cum ar fi: director de planificare, director de producţie şi tehnician de operare) din sectorul auto, industrial, producţie şi sectoare navale.
Eşantionul a inclus 1.180 de oameni de afaceri şi 1.680 de lucrători profesionişti, cu sediul în Marea Britanie, China, India, SUA, Australia, Noua Zeelandă, Germania, Norvegia, Turcia, Brazilia, Franţa, Vietnam, Singapore şi Grecia.
Interviurile au avut loc în anul 2021, fiind realizate în conformitate cu liniile directoare de cercetare etică stabilite atât de MRS (Market Research Society), cât şi de ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research).