Compania americană Verizon Communications a ajuns la un acord pentru a vinde, pentru 5 miliarde de dolari, divizia sa de media, inclusiv serviciile Yahoo!, către fondul de investiții Apollo Global Management, scrie Financial Times.
Verizon va păstra o participație de 10% la noua companie media, iar noul proprietar îi va schimba numele din Verizon Media în Yahoo, deoarece consideră că acesta este cel mai puternic brand.
Verizon a cheltuit aproximatic 9 miliarde de dolari între 2015 și 2017 pentru a achiziționa Yahoo și AOL ca proprietăți ancore ale unei divizii media online, care a devenit cunoscută sub numele de Oath.
Analize Economedia
Compania avea în plan o strategie, împărtășită de mai multe mari companii de telecomunicații din lume, de a beneficia de explozia consumului de mass-media digitală, devenind proprietar de conținut, mai degrabă decât simplu operator de rețea.
De asemenea, Verizon spera să creeze o platformă de conținut și marketing care să îi permită să concureze cu Google și Facebook. Cu toate acestea, nu a reușit să câștige cote de piață semnificative de la rivalii săi, ceea ce a obligat compania să-și reconsidere strategia.
Așadar, compania a decis acum să vândă divizia media, pentru a-și îndrepta atenția către afacerile sale principale din rețea și lansarea tehnologiei wireless 5G.
Apollo afirmă că este convins că poate face o treabă mai bună decât Verizon să transforme noua companie într-un jucător media digital și de publicitate puternic.
„Suntem foarte încrezători în perspectivele de creștere ale Yahoo și în contextul care determină creșterea mediilor digitale, a tehnologiei publicitare și a platformelor de internet pentru consumatori”, a declarat David Sambur, șef la Apollo.
Apollo va furniza resursele și investițiile necesare pentru ca Yahoo să crească. „În timpul procesului de revizuire strategică, Apollo a oferit viziune și strategie pentru următoarea fază a Verizon Media. Am încredere deplină că Yahoo va decola în noua sa casă”, afirmă Hans Vestberg, director executiv al Verizon.
Cum sa reinviezi un serviciu care e mai tare ca facebook.
Dar pentru o natiune de idioti de peste ocean, asta e de neinteles.