CFR Infrastructură cumpără 1,5 milioane de traverse de beton, pentru reabilitarea a aproape 1.000 de km de cale ferată

cale ferata, feroviar Sursa foto: Pixabay

CFR SA, compania care operează rețeaua de căi ferate din România, a lansat în Registrul Electronic al Achizițiilor Publice (SICAP) o licitație cu o valoare maximală de 417 milioane lei (cca. 85 milioane euro – n.r.), pentru un contract cadru ce presupune cumpărarea a până la 1,5 milioane traverse de beton.

Potrivit regulamentului Autorității pentru Reglementare în Domeniul Feroviar AFER, circa 1.600 de traverse, în medie (diferă dacă linia este dreaptă, curbă, de atelier sau depou – n.r.), intră la un kilometru de linie, ceea ce ar însemna că, la valoarea maximală a achiziției, 937 de kilometri de cale ferată ar urma fie reabilitați, până în 2025.

Durata contractului este de patru ani și este împărțit în contracte subsecvente, care presupun achizționarea a cel puțin 40.000 de traverse într-o singură tranșă. Marfa va fi livrată la sucursalele RCF București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Traversele din beton se utilizează la calea ferată pentru realizarea suprastructurii, respectiv montarea şinelor pe traverse prin intermediul prinderilor. Traversele din beton preiau sarcinile dinamice de la şină şi le transmit prismei căii. Datorită solicitărilor la care sunt supuse în exploatare datorită eforturilor date de materialul rulant în circulație, cât și datorită conditiilor climatice de exploatare, traversele din beton se uzează, nemaiputând asigura o prindere fermă a șinelor, cu efecte negative în ceea ce privește ecartamentul căii. Neasigurarea prinderii ferme a șinelor poate conduce la grave deranjamente ale suprastructurii căii. Pentru evitarea producerii de deranjamente este necesară înlocuirea izolată sau la rând a traverselor din beton, de diferite tipuri, uzate cu unele noi”, explică reprezentanții CFR.

La evaluarea ofertelor, componenta financiară (prețul) va conta în proporție de 85%, restul fiind acordat pentru termenul de garanție. Finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat.

Ofertele se deschid în 14 iunie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cele 1,5 milioane de traverse se importa?
    Nu se mai produc in Romania?
    Se aduc de afara precum Programul PNRR?
    Programul de shoping guvernamental a inceput cu traversa?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.