Compania românească MAMBricolaj a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 41,520 milioane de lei, în creștere cu 8,21% față de 2021

Cristian Gavan Sursa foto: Mam Bricolaj

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 41,520 milioane de lei, în creștere cu 8,21% față de aceeași perioadă a
anului trecut, potrivit unui comunicat de presă.

Dezvoltarea rețelei de magazine existente, investițiile în noi locații și oportunitățile M&A rămân prioritare pentru companie, dar în corelare cu o abordare precaută, ținând cont de condițiile de piață în care compania activează.

Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor este cel care a avut cea mai mare contribuție la rezultatele obținute, de 46,72% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 19,39 milioane lei. Magazinul Luică, al doilea magazin al rețelei a generat vânzări nete de 15,53 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală). Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 4,24 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primele nouă luni ale anului în curs.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Avansul înregistrat de divizia online a rețelei a generat vânzări de 2,34 milioane de lei, reprezentând 5,77% din total vânzări nete. Performanțele diviziei online sunt cu 56,6% mai mari comparativ cu vânzările generate în perioada similară din 2021.

EBITDA la nouă luni 2022 este în valoare absolută de 2,027 milioane lei și reprezintă 4,88% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm față de EBITDA bugetat care era de 2,056 milioane lei, adică 4,6% din vânzările nete bugetate pentru trimestrul al treilea.

„Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creșterii prețurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienților cât și a angajaților MamBricolaj. După un prim semestru cu o creștere de peste 11% față de perioada similară din 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm și care prezintă incertitudini pentru perioada următoare. Chiar și într-un astfel de climat, am reușit să menținem performanțele companiei la un nivel satisfăcător. Creșterile record pe care le-am înregistrat în trimestrele și anii anteriori – „double-digit” la vânzări- s-au temperat, dar printr-un management eficient și un răspuns prompt la dificultăți, păstrăm reziliența companiei pentru a livra performanțele de lichiditate, profitabilitate și vânzări în concordanță cu marile provocări economice existente”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.

În primele 9 luni ale anului, MAMBricolaj a realizat 232.764 de tranzacții la nivel de rețea, cu 4,1% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 5,4%, iar media bonului pe client a fost de 355 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 2,6%.

Ca urmare a dificultății de a găsi personal specializat în București și pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unități în orașele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine raportat de la S1 2022 la T3 2022 (investiție în marjă, aproximativ 1% la nivel de EBITDA perioada) pentru a susține atât nivelul de retenție adecvat cât și de a atrage oameni noi/ sau lucrători din Asia, necesari pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi locații.

Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen mediu și scurt (2022-2023) sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse și servicii, creșterea productivității și calității personalului din magazine și continuarea planului de dezvoltare și expansiune în funcție de contextul actual de piață și resursele disponibile.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: