Studiu: Piața de lux vizează o creștere de 60 % în următorii opt ani

luxury shopping, cumparaturi Sursa foto: Pexels

Piața bunurilor de lux poate rezista, chiar dacă ar veni o recesiune. Vânzările vor crește cu încă 60 % în următorii opt ani, potrivit unui nou raport, al companiei americane de consultanță în management Bain & Co, citat de publicația Retail Detail.

Chiar dacă va veni o recesiune, piața produselor de lux va continua să crească: sectorul este semnificativ mai puternic în prezent decât a fost în timpul crizei financiare din 2008-2009, deoarece acum are o bază de consumatori mai mare. Orientarea mai puternică către client și ecosistemele cu mai multe puncte de contact conferă, de asemenea, mărcilor de lux rezistența de astăzi, concluzionează companie americană de consultanță în management Bain & Co în studiul său anual privind piața bunurilor de lux.

Un procent uimitor de 95 % dintre mărcile de lux au crescut în acest an, chiar dacă profitabilitatea lor a scăzut adesea, deoarece au continuat să investească în inovare. Sectorul bunurilor personale de lux, în special, a înregistrat o creștere accelerată în acest an, în ciuda turbulențelor economice actuale și a provocărilor de blocare din China. La ratele de schimb actuale, Bain preconizează vânzări de bunuri de lux de 353 de miliarde de euro în acest an, cu 22 % mai mult decât în anul precedent.

Această creștere a fost generată în principal prin intermediul tinerilor, deoarece Generația Z începe să cumpere bunuri de lux cu aproximativ 3-5 ani mai devreme decât au făcut-o milenialii: încă de la vârsta de 15 ani fac primele achiziții de lux. Se așteaptă ca succesorii lor din Generația Alfa să se comporte în mod similar. De fapt, Generația Y și Generația Z au reprezentat întreaga creștere a pieței în 2022.

Până în 2030, cheltuielile Gen Z și Gen Alpha vor reprezenta o treime din piață, potrivit Bain & Co. Dar cum sustenabilitatea, creativitatea, tehnologia și datele sunt priorități pentru aceste generații, brandurile vor trebui să le urmeze în acest sens.

Odată cu acest „nou val” vin și piețele emergente. În timp ce piața de lux din SUA este încă puternică, iar Europa a reușit să se redreseze, noi piețe surprind sectorul. Asia de Sud-Est și Coreea de Sud sunt câștigătoare în ceea ce privește creșterea și potențialul. Deși nu va exista niciodată “o altă China”, India și țările emergente din Asia de Sud-Est și Africa oferă, de asemenea, oportunități semnificative. Piața de lux din India, în special, ar putea să se cvadrupleze până în 2030.

Chiar dacă condițiile economice se vor deteriora, piața bunurilor de lux va putea crește între 3 și 8 % anul viitor. Perspectivele până în 2030 sunt la fel de pozitive: potrivit analizei, valoarea pieței va crește între 540 și 580 de miliarde de euro până la sfârșitul deceniului actual, ceea ce reprezintă o creștere de 60 %. Nu mai puțin de 500 de milioane de consumatori din întreaga lume vor cumpăra produse de lux personal în 2030, cu 100 de milioane de persoane mai mult decât în prezent.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *