Acte notariale în format electronic? ADR lansează în iulie proiect-pilot cu două primării de sector din București, pentru digitalizarea unor documente

computer, calculator, birou

 

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) va lansa în iulie un proiect-pilot cu două primării de sector din București, care le va oferi nortarilor publici o interfață prin care pot accesa informații necesare întocmirii unor acte notariale în format electronic. Ar fi vorba despre documente ca certificatul de atestare fiscală, registrul agricol, autorizațiile de construire emise de primării și disponibile în format electronic. Anunțul a fost făcut de Octavian Oprea, președintele ADR, în cadrul conferinței „Orașe și comunități – Viziunea 2030”, organizată la Cluj. O altă noutate în ceea ce privește digitalizarea: platforma Ghiseul.ro va “înrola” în următoarele săptămâni o primă companie privată.

 

Proiectul pilot anunțat de ADR se realizează în parteneriat cu primăria Sectorului 1 din București și cu primăria Sector 6 și urmează să le ofere notarilor publici o interfață prin care pot accesa informații necesare întocmirii unor acte notariale în format electronic. “Fără a mai fi pus cetățeanul pe drumuri, să aducă copii la copii”, a completat Oprea. Proiectul ar viza doumente cacertificatul de atestare fiscală, registrul agricol sau autorizații de construire.

Oprea a mai anunțat că ADR a finalizat recent un proiect prin care stabilește “roadmap-ul” digitalizării României pentru următorii ani, iar acesta se află acum la ultimul aviz pe circuitul de avizare interministerial, adică la Ministerul Justiției.  “Sperăm ca în prima ședință de guvern de săptămâna viitoare să putem promova această politică publică. Apoi, nicio instituție publică din România nu va avea nicio scuză când vine vorba de digitalizare“, a spus Oprea. Documentul prevede și un buget de 2,5 miliarde de euro, pe care ADR estimează să îl atingă cumulând fonduri disponibile prin PNRR și alte programe. România își va asuma cheltuirea acestuia buget în următorii 10 ani, urmând ca acești bani să vină în sprijinul administrației publice centrale și locale.

 

Digitalizarea României are nevoie de încă un… comitet. Pentru debirocratizare

Surpriză sau nu, în discuția despre digitalizare apare și înființarea unui nou comitet. “Avem la semnat pe masa premierului un document prin care înființăm un comitet de e-guvernare și debirocratizare, iar rolul său va fi de inventariere a tuturor serviciilor publice pe care le prestează instituțiile publice din România”, a spus Oprea.

Acesta a readus în discuție cifrele în creștere pe care le-a marcat platforma de plăți electronice Ghiseul.ro în ultimul an, an de altfel marcat de pandemie și noile reguli. Ghiseul.ro și-a dublat într-un an și jumătate numărul de utilizatori: în 9 ani de funcționare a acumulat 500.000 utilizatori, iar de la începutul anului 2020 până acum platforma a depășit 1 milion de utilizatori. De asemenea, s-a triplat numărul de primării și instituții înrolate în platformă: acum sunt 900. Oprea a mai anunțat o noutate. “Urmează să avem prima companie privată înrolată în ghișeul.ro –  Apa Nova, e o chestiune de săptămâni. Avem, de asemenea, convenții încheiate cu două universități mari din București”, a menționat șeful ADR.

Urmează să se lanseze și o aplicația mobilă pentru Ghiseul.ro.

 

 

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *