Acţiunile companiei Snap, care deține platforma de socializare Snapchat, au scăzut vineri cu peste 30% şi au atins cel mai scăzut nivel de după pandemie.
Asta după ce prognoza companiei de stagnare a veniturilor a indicat amplificarea problemelor pentru un sector al reţelelor sociale puternic dependent de publicitatea digitală, transmite Reuters.
Titlurile Meta Platform şi Pinterest au scăzut între 2% şi 7%. Acţiunile Twitter au coborât cu 3%, trase în jos de discuțiile din jurul ofertei de preluare a miliardarului Elon Musk.
Analiştii s-au grăbit să-şi reducă preţul ţintă pentru Snap, Morgan Stanley ducându-l la un minim de pe Wall Street de 7 dolari.
La începutul tranzacţiilor, acţiunile Snap au atins cel mai redus nivel de la începutul anului 2019.
Spaţiul publicitar digital a avut de suferit, deoarece companiile au redus bugetele de marketing şi reclame ca răspuns la cererea în scădere a consumatorilor.
Avertismentul Snap a amplificat aceste temeri.
”Acesta este cu adevărat o poveste de avertizare… agenţii de publicitate ar putea arăta că suntem deja într-o recesiune din cauza refuzului lor de a cheltui pe aceste platforme mai mici”, a spus Kim Forrest, de la Bokeh Capital Partners.
Până în acest an, valoarea de piaţă a companiilor care obţin venituri din publicitate digitală a scăzut cu aproximativ 1.000 de miliarde de dolari, afectată de concurenţa intensă din partea TikTok şi de provocările aduse de modificările de confidenţialitate ale Apple pentru platforma iOS, care le permite utilizatorilor să refuze urmărirea datelor.
Snap a raportat joi cea mai lentă creştere a veniturilor de când este companie publică pentru ultimul trimestru şi nu a anticipat nicio creştere a veniturilor pentru trimestrul sărbătorilor de iarnă, de obicei aglomerat.
Agenţii de publicitate s-au bazat pe platforma Snap pentru a profita de popularitatea acesteia în rândul adolescenţilor şi tinerilor adulţi. Dar modificările de confidenţialitate ale Apple au făcut mai dificilă urmărirea şi măsurarea reclamelor pe Snapchat, determinând mărcile majore să-şi transfere cheltuielile publicitare către platforme mai mari, care ajung la mai mulţi oameni.