Acțiunile gigantului media Netflix au scăzut cu 11% în tranzacționări la bursă după închidere, la 489,28 dolari acțiunea, reducând cu 25 miliarde dolari capitalizarea de piață a companiei.
Gigantul de streaming video a raportat o încetinire a creșterii numărului de abonați – circa 3,98 milioane de persoane s-au înscris la Netflix între ianuarie și martie, cu mult sub cele 6 milioane proiectate.
Compania a declarat că lipsa unor noi show-uri ar fi putut contribui la această încetinire, adăugând că se aștepta ca aceasta să recupereze pe măsură ce vor fi lansate noi episoade ale acestor seriale.
Serviciul de streaming a adăugat anul trecut 15,8 milioane de noi abonați, Covid-19 forțând oamenii din întreaga lume să rămână acasă.
O mare parte din această creștere a provenit din Asia, unde Netflix a adăugat 9,3 milioane de noi abonați în 2020, o creștere de aproximativ 65% față de anul precedent.
Dar pandemia s-a dovedit a fi o sabie cu două tăișuri pentru Netflix, deoarece producția de filme s-a oprit.
Netflix, care are 207 milioane de abonați, se confruntă, de asemenea, cu o concurență din ce în ce mai dură din cauza noilor servicii de streaming care intră pe piață. HBO Max, Paramount +, Discovery +, AMC + și Peacock s-au lansat cu mare publicitate, iar Amazon Prime tocmai a depășit 200 de milioane de abonați (cu un număr necunoscut dintre cei care urmăresc videoclipuri incluse), Apple continuă să investească în TV + și Disney + a explodat la peste 100 de milioane de abonați.
Chiar și cu o creștere lentă a clienților, Netflix a raportat venituri de 7,16 miliarde de dolari și profituri de 1,71 miliarde de dolari.
Netflix a prezis o creștere mai puternică în a doua jumătate a anului, când va lansa noi sezoane din “You”, “Money Heist”, “The Witcher” și filmul de acțiune “Red Notice”, printre alte titluri.