Acţiunile Renault, constructorul auto european cu cea mai mare expunere pe Rusia, se tranzacţionează în prezent la cel mai scăzut nivel de după luna noiembrie 2020, pe măsură ce ţările din întreaga lume introduc noi sancţiuni împotriva Rusiei pentru invadarea Ucrainei, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Renault deţine pachetul majoritar de acţiuni la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia.
Marţi, la Bursa de la Paris, titlurile Renault au scăzut cu 7,4%, până la 26,43 euro, astfel ca valoarea de piaţă a Renault a coborât sub pragul de opt miliarde de euro pentru prima dată în ultimii 16 ani. Începând din 16 februarie şi până în prezent, titlurile Renault au scăzut cu 28%.
Rusia este a doua cea mai importantă piaţă pentru Renault, unde constructorul auto generează anual venituri de aproximativ cinci miliarde de euro, adică aproximativ 12% din cifra de afaceri a Renault, potrivit Bloomberg Intelligence. Comparativ, în cazul rivalilor BMW AG, Mercedes-Benz Group AG şi Volkswagen AG doar aproximativ 2% din vânzările lor sunt în pericol, a calculat analistul BI, Michael Dean.
SUA, Marea Britanie, Uniunea Europeană şi statele asiatice şi-au extins sancţiunile împotriva Rusiei, ceea ce a condus la prăbuşirea rublei. Divizia din Rusia a Volkswagen a suspendat, temporar, livrările de vehicule către dealeri în timp ce Daimler Truck Holding AG a oprit operaţiunile din Rusia şi ar putea revizui parteneriatul din Rusia cu constructorul de camioane Kamaz PJSC.
Un purtător de cuvânt de la Avtovaz a anunţat că firma a repornit marţi liniile de asamblare de la uzina din Togliatti. În schimb, activitatea uzinei pe care Renault o are în apropiere de Moscova va rămâne suspendată până la 5 martie, din cauza unor probleme de aprovizionare.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.