Aeroportul din Cluj vrea să își extindă terminalul de pasageri. Proiectul de 225 de milioane de lei a fost adjudecat de Asocierea Bog’Art, UTI și ACI Cluj

aeroport cluj foto Foto: Aeroport Cluj, Facebook

Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj, regie autonomă aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, anunță că a semnat contractul de proiectare și execuție pentru Extinderea terminalului pasageri plecări, pe latura de Nord. Aeroportul din Cluj cel mai mare aeroport regional din România și al doilea ca mărime din țară, după Otopeni. Proiectul prin care se realizează extinderea terminalului și a platformei pentru aeronave se află în analiză la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în vederea finanțării. 

Proiectul, în valoare de 225 milioane de lei fără TVA a fost adjudecat de Asocierea Bog’Art (lider), UTI Construction and Facility Management și ACI Cluj, în urma unei proceduri de licitație publică. Termenul de finalizare a contractului este de 11,5 luni de la semnare: trei luni destinate proiectării și 8,5 luni pentru execuția lucrărilor.

Proiectul va fi realizat de Asocierea împreună cu: ELECTROPROIECT S.A. – terț și subcontractant, GEO ARC S.R.L. terț și subcontractant, KONE ASCENSORUL S.A. subcontractant, POPP & ASOCIATII S.R.L. subcontractant, iar termenul de finalizare este 31 Decembrie 2023.

Implementarea noului proiect presupune extinderea terminalului plecări cu aproximativ 7.200 de metri pătrați și a platformei de staționare aeronave cu aproape 9.000 de metri pătrați, anunță reprezentanții aeroportului. Noile spații vor fi dotate cu aparate de securitate de ultimă generație de tip standard C3, urmând a fi realizate două porți de îmbarcare pentru zborurile externe și o poartă de îmbarcare pentru zborurile interne.

În urma extinderii terminalului, Aeroportul Internațional Cluj va avea o suprafață mai mare dedicată procesării pasagerilor, ceea ce va duce la creșterea gradului de confort pentru pasageri și pentru angajații care își desfășoară activitatea în perimetrul aeroportuar.

Odată cu finalizarea lucrărilor, va fi optimizată gestionarea fluxului de pasageri în intervalele de timp aglomerate, în special la orele de vârf, cu desfășurarea în condiții corespunzătoare a activității aeroportuare, spun reprezentanții aeroportului. În noua configurație, terminalul plecări și platforma extinsă de parcare pentru aeronave răspund nevoilor traficului de pasageri aflat în creștere, dar și numărului mai mare de zboruri preconizat pentru următoarea perioadă.

Proiectul prin care se realizează extinderea terminalului și a platformei pentru aeronave se află în analiză la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în vederea finanțării. Valoarea contractului este de 225.422.225,72 lei și aproximativ 136.912.500 lei, (aproximativ 60%) reprezintă finanțarea din fonduri europene și de la Bugetul de Stat.

“Asigurarea finanțării din fonduri europene este prioritară pentru noi, în vederea continuării dezvoltării și modernizării aeroportului. Extinderea terminalului va duce la creșterea capacității de procesare și a gradului de confort al pasagerilor. Este un proiect foarte important având în vedere că în anul 2023 vom depăși 3 milioane de pasageri și estimăm creșteri ale traficului de pasageri și pentru anii următori”, a transmis David Ciceo, Directorul General al Aeroportului Internațional Cluj.

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a încheiat anul 2022 cu un număr de 2.645.000 de pasageri, cu 81% mai mult față de anul 2021. Raportat la anul 2019, înainte de pandemia Covid-19, Aeroportul Internațional Cluj a recuperat 90% din traficul de pasageri, consolidându-și poziția de primul aeroport regional al țării. Pentru 2023, se estimează un trafic de 3,1 milioane de pasageri.

UTI Construction and Facility Management transmite că va realiza următoarele lucrări în cadrul proiectului: instalații electrice de curenți tari, instalații electrice de curenți slabi, instalații HVAC, instalații Building Management System (BMS), instalații sanitare, echipamente de securitate aeroportuară, instalații de balizaj.

Reprezentanții companiei spun că vor realiza instalații eficiente energetic – panouri fotovoltaice cu o putere instalată totală de 150Kw, panouri solare pentru prepararea apei calde menajere, pompe de căldură aer – apă, vor înlocui iluminatul interior cu corpuri de iluminat cu surse LED, iar toate sistemele care asigură funcționarea terminalului vor fi integrate în soluția BMS.

UTI Construction and Facility Management e una dintre companiile care a participat la construcția de la zero a Aeroportului Brașov – Ghimbav. De asemenea, în 2021 a derulat lucrări de reabilitare și modernizare a primului city airport din România, Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu. În prezent, compania mai lucrează la extinderea Aeroportului Internațional Sibiu, proiect care va fi gata la sfârșitul anului 2023

Foto: Aeroport Cluj, Facebook

Comentarii

  1. Aeroportul din Cluj ar avea nevoie de cel puţin o dublare a capacității actuale. Practic, aceasta “extindere” presupune construcţia a încă 3 porţi de îmbarcare (două pentru zboruri externe şi una pentru interne). Nu zic că e rău, dar dacă tot vă apucaţi dd şantier…

    • E clar ca adaugam peteci in loc sa existe un plan pe termen lung. Vreti aeroport cu o capacitate de 7 miliona ? atata are Henri Coanda din Otopeni…atunci macar uitati-va la exemple existente – Otopeni, Leipzig etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *