Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care operează Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, a redus semnificativ numărul de ghișee și pe cel al porților de îmbarcare pe perioada pandemiei din cauza scăderii abrupte a numărului de pasageri.
Astfel, pentru procesarea pasagerilor pe fluxul de Plecări, vor fi deschise numai 52 de ghișee check-in (de la 53 la 104) amplasate în zona nouă a terminalului, iar zona aferentă ghișeelor 1-52 va fi amenajată ca zonă de așteptare dotată cu banchete, unde pasagerii și însoțitorii acestora pot aștepta începerea operațiunilor pentru zborul dorit.
A fost redus și numărul porților de îmbarcare proporțional cu valorile de trafic, rămânând operaționale 14 porți de îmbarcare pentru zboruri internaționale (o reducere de 40% a capacității de procesare aferentă burdufurilor de îmbarcare/debarcare și cu o reducere de 40% a capacității de procesare pentru zborurile cu aeronave parcate pe platformă).
Pandemia de CoVid 19 a afectat grav traficul aerian, în special pe cel internațional, acesta situându-se în prezent la cca. 15-20% din normalul acestei perioade, arată Compania Aeroporturi.
Dacă în urma cu 2 ani, Compania Aeroporturi Bucureşti avea profit de peste 70 de milioane de euro, anul trecut a înregistrat pierderi de peste 25 de milioane de euro, a declarat Valentin Iordache, directorul de comunicare al Companiei Aeroporturi Bucureşti. Reducerea traficului aerian cu 70-80 de procente a determinat conducerea aeroportului Otopeni să își reducă activitatea, în speranța ca va reduce si costurile. (Foto: Aeroportul Otopeni / CNAB)