Vânzările casei de modă Prada şi-au revenit puternic în 2021, graţie unei cereri solide pentru genţi şi haine de lux care a permis companiei italiene să genereze venituri mai mari decât cele de dinaintea pandemiei, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Grupul Prada a anunţat marţi că în 2021 vânzările sale au crescut cu 41%, la un curs de schimb constant, până la 3,364 miliarde de euro, fiind de asemenea cu 8% mai mari decât în 2019.
Cifra anunţată de Prada este superioară estimărilor analiştilor şi sugerează că noua strategie, care mizează pe mutarea mărcii în zona upmarket şi creşterea ponderii vânzărilor online, începe să dea rezultate.
Grupul listat la bursa de la Hong Kong a precizat că vânzările sale au înregistrat o creştere accelerată în special în a doua jumătate a anului trecut, graţie reţelei de retail, care a crescut şi ea cu 27% comparativ cu 2020 şi cu 21% comparativ cu 2019, inclusiv e-commerce.
„Grupul Prada are capacităţile şi resursele de a-şi atinge obiectivele de creştere viitoare”, a declarat directorul general Patrizio Bertelli, care la finele anului trecut a anunţat că peste trei-patru ani ar putea preda conducerea grupului către fiul său Lorenzo Bertelli.
Obiectivul pe termen mediu al Prada este să ajungă la vânzări de 4,5 miliarde de euro pe an.