Afacerile din comerţul cu amănuntul s-au majorat cu 4,1%, în primul trimestru din 2021 (INS)

Comert, alimente, piata, supermarket, rafturii Sursa foto: Pixabay

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în România, cu 4,1% ca serie brută în primele trei luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, arată datele publicate, joi, de Institutul Naţional de Statistică (INS), potrivit Agerpres.

Conform statisticii, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2021, ca serie brută, pe fondul creşterii volumului cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, ca serie brută, au fost consemnate rezultate pozitive în vânzările de produse nealimentare (+11,2%) şi în vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,1%). Pe de altă parte, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 1,6%, raportat la primul trimestru din anul anterior.

De asemenea, afacerile din comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, au crescut cu 0,8%, în primele trei luni ale anului în curs, comparativ cu acelaşi interval din 2020, ca urmare a vânzărilor de produse nealimentare (+10,8%). În schimb, scăderi s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-2,1%).

Datele INS arată că, în martie 2021 faţă de martie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), ca serie brută, a consemnat o creştere, pe ansamblu, cu 9,1%, ca urmare a rezultatelor consemnate în vânzările de produse nealimentare (+21,1%) şi în comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,9%). În acelaşi timp, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,1%.

În comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cifra de afaceri s-a majorat, în perioada analizată, cu 5,6%, iar în această marjă creşteri au fost înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,7%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,4%). Totodată, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-au diminuat cu 5,7%.

Potrivit sursei citate, în prima lună de primăvară a acestui an faţă de februarie 2021, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut atât ca serie brută (+13,3%), cât şi ca serie ajustată (+2,3%). În ambele situaţii, creşterile consemnate s-au datorat activităţii din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+23,5%, ca serie brută, respectiv +3,8%, ca serie ajustată).

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *