Mauritius înregistrează un aflux semnificativ de vizitatori din Europa, care încearcă să scape de valurile de căldură din timpul verii, proteste şi consecinţele războiului din Ucraina, transmite Bloomberg, conform Agerpre.
Veniturile din turism generate de insula din Oceanul Indian au crescut cu aproape 70%, până la 35,8 miliarde rupi (779 milioane de dolari) în primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, arată datele publicate recent de banca centrală. Pentru întregul an 2023, veniturile din turism sunt prognozate să crească cu 23%, până la 80 de miliarde de rupii, a declarat luna trecută guvernatorul Băncii centrale din Mauriţius, Harvesh Seegolam.
Plajele cu nisip alb din Mauritius sunt de mult timp o atracţie pentru turişti, în pofida faptului că se află la o distanţă de 9.600 de kilometri de Europa Occidentală, iar industria sa turistică a devenit şi mai competitivă odată cu deprecierea monedei locale în raport cu moneda euro. Chiar dacă numărul de vizitatori este în continuare sub nivelul de dinaintea pandemiei, turiştii au tendinţa de a petrece sejururi mai lungi şi a cheltui sume mai mari.
Datele publicate la începutul lunii de Agenţia naţională de statistică arată că sosirile de turişti au explodat cu 58%, până la 596.446 în prima jumătate a acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Numărul vizitatorilor din Franţa a crescut cu 60%, iar a celor din Germania a urcat cu 36% în timp ce în cazul ruşilor aproape s-a dublat.
Anul acesta se anunţă a fi unul “excepţional” pentru New Mauritius Hotels Ltd., unul dintre cei mai mari operatori hotelieri, rezervările în avans arătând foarte bine, spune directorul general Stephane Poupinel de Valence. De asemenea, o serie de mari companii aeriene au introdus zboruri suplimentare spre Mauriţius, ceea ce a ajutat industria locală a ospitalităţii.