Agenția de turism organizatoare Kusadasi, care recent și-a cerut insolvența, a fost amendată cu 20.000 de lei și i-a fost retrasă licența, anunță Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, potrivit News.ro. Conform ministerului, agenția a comercializat pachete de călătorii a căror valoare totală depășea suma asigurată prin instrumentele de garantare.
„Măsurile de remediere dispuse pentru agenția de turism Kusadasi se referă, în primul rând, la onorarea tuturor obligațiilor asumate prin contractele încheiate cu turiștii până la data încheierii procesului verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, respectiv 24 iulie a.c. Începând cu această dată, este interzisă încheierea unor noi contracte. Sancțiunile aplicate pot fi contestate în instanță de către operatorul economic în termen de 15 zile”, arată ministerul.
Amintim că agenția a depus, la data de 14 iulie a.c., o cerere de deschidere a procedurii generale a insolvenței, cu posibilitate de reorganizare a activității. Agenția de turism Kusadasi beneficiază de instrumente de garantare în valoare de 300.000 euro, respectiv 100.000 euro la asiguratorul Omniasig și 200.000 euro la Eurolife FFH, care pot fi accesate după declararea, în instanță, a insolvenței.
Agenția de turism a transmis săptămâna trecută un punct de vedere în care arată că este în căutarea de soluții pentru a onora contractele.
„Din respect pentru turiști și în deplină înțelegere a situației, facem tot posibilul să depășim acest moment, inclusiv cu ajutorul colegilor din piață (cărora le mulțumim pe această cale pentru solidaritate). Îi asigurăm pe turiști de transparență; analizăm fiecare rezervare în parte și căutăm cele mai bune soluții pentru a onora contractele. Activitatea se va desfășura online, iar corespondența se poate face astfel: pentru turiștii direcți la adresa de e-mail iancu@kusadasi.ro, iar pentru agențiile partenere/revânzătoare parteneri@kusadasi.ro. Se va răspunde punctual, fiecărei cereri, în ordinea plecărilor. Agenția de Turism Kusadasi a depus cerere de reorganizare a activității deoarece trecem printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar. Suntem o agenție cu experiență de 25 ani. Ultimii 3 ani au fost intenși, cu multe provocări pentru domeniul serviciilor turistice. Nu abandonăm și vrem să găsim soluții pentru această situație”, arată compania.