Airbus s-a retras dintr-un grup format de guvernul SUA care analizează procesele de siguranţă ale Boeing, după două prăbuşiri ale unor aeronave 737 MAX în ultimii ani

Boeing-737-MAX

Producătorul european de avioane Airbus s-a retras dintr-un grup numit de guvernul Statelor Unite care analizează procesele de siguranţă ale Boeing şi modul în care acestea influenţează cultura de siguranţă a Boeing, după două prăbuşiri ale unor aeronave 737 MAX în ultimii ani, care au ucis 346 de oameni, transmite Reuters.

Din comisia Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA), numită săptămâna trecută, fac parte, printre alţii, lectorul MIT şi inginerul aerospaţial Javier de Luis, a cărui soră a fost ucisă într-un accident MAX, precum şi experţi de la NASA, FAA, sindicate, Southwest Airlines, American Airlines, United Airlines, GE Aviation şi FedEx Express.

Printre cei numiţi este şi James Tidball, şeful de certificare pentru Airbus Americas.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Airbus a afirmat într-un comunicat pentru Reuters că apreciază recunoaşterea de către FAA a imparţialităţii lui Tidball în ceea ce priveşte siguranţa, dar având în vedere ”accentul comisiei pe un anumit (producător de echipamente originale, Tidball)… a decis să se retragă din acest grup de lucru”.

Comisia, a cărei înfiinţare a fost solicitată de Congres conform unei legi din 2020, pentru a reforma modul în care FAA certifică noile avioane, are la dispoziţie nouă luni pentru a-şi finaliza evaluarea şi a emite constatări şi recomandări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Congresul a ordonat agenţiei să numească un grup până la începutul anului 2021, dar FAA a ratat acest termen.

Un raport al Camerei Reprezentanţilor SUA din 2020 spune că prăbuşirile avioanelor MAX din 2018 şi 2019 ”au fost punctul culminant al unei serii de ipoteze tehnice greşite ale inginerilor Boeing, o lipsă de transparenţă din partea conducerii Boeing şi o supraveghere extrem de insuficientă din partea FAA”.

Boeing a refuzat săptămâna trecută să comenteze despre comisie, dar a subliniat anterior că şi-a reformat în mod semnificativ cultura de siguranţă, după ce accidentele MAX au costat producătorul de avioane peste 20 de miliarde de dolari.

FAA continuă să supună Boeing unei supravegheri îmbunătăţite, inspectând toate noile Boeing 737 MAX şi 787 înainte de a putea fi livrate.