Constructorii Aktor, Astaldi, Nurol, Tirrena Scavi și Todini, certificate intermediare negative. Ce contracte pentru autostrăzi și drumuri expres sunt la un pas de reziliere

Lot 1 Craiova Pitești API

Constructorii Aktor, Astaldi, Tirrena Scavi și Todini au primit a doua serie de certificate negative intermediare, în timp ce turcii de la Nurol au intrat pe lista constructorilor penalizați, cu prima avertizare, a anunțat vineri, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Certificatele negative au fost anunțate chiar de acum câteva zile pentru Astaldi (după verificarea ministrului de luni)  și pentru Tirrena Scavi- primul lot al Drumului Expres Craiova -Pitești sau Centura București-Pasaj Cernica. Întârziere majoră este și pe lotul 3 al Autostrăzii București -Nord unde Aktor nu reușește să se mobilizeze corespunzător, cu un stadiu fizic de doar 15 %, deși lucrările au termen de finalizare decembrie 2023.

La următoarea evaluare, peste trei luni, constructorii care primesc al treilea certificat negativ riscă rezilierea contractului, implicit nu mai pot participa la licitațiile CNAIR pentru o perioadă de 3 ani, a transmis ministrul Grindeanu : ,,Pentru Contractele de execuție lucrări au primit o nouă serie de certificate intermediare negative:

– Todini Construzioni Generali SpA

– ASOCIEREA Secol Romania SRL- Secol Societa Edile Construzioni e Lavori SA

– Tirrena Scavi SpA

– ASOCIEREA Webuild SpA – IHI Infrastructure Systems Co Ltd

– ASOCIEREA Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR S.A.) – Euro Construct Trading 98 SRL.

Cu certificat negativ intermediar a fost sancționată, în această serie, și Nurol Insaat VE Ticaret AS, care la precedenta serie a primit certificat pozitiv. Vreau să reamintesc că, potrivit modificărilor din acest an la legislația achizițiilor publice, documentele constatatoare periodice vor fi actualizate și publicate din 90 în 90 de zile. Ele vor reflecta stadiul la zi pentru fiecare contract în parte. Antreprenorii care au primit certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice) au posibilitatea să recupereze întârzierile și să evite emiterea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. Atenție însă: sunt antreprenori care riscă să primească la următoarea evaluare direct “cartonașul roșu”! Rolul acestor Documente Constatatoare este pe de o parte să îi determine pe anumiți Antreprenori să își corecteze conduita, iar pe de altă parte să permită Comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situația concretă a Antreprenorilor care se prezintă la alte licitații.

Cu ocazia verificării ofertelor, Antreprenorii care au primit certificate constatatoare intermediare negative pentru abateri grave de la contractele aflate în derulare vor fi EXCLUȘI de la licitații.”

Primele certificate negative au fost emise la sfârșitul lunii iunie (detalii aici). Atunci au fost penalizați constructorii Aktor, Astaldi, Tirrena Scavi și Todini.

 

Comentarii

  1. Nu stiu daca firmele astea lucreaza si pe Autostrada din Transilvania care bate pasul pe loc.
    Eu zic ca nu e nicio pierdere acum daca se face rezilierea contractelor.
    Acum trebuiesc reziliate contractele pentru ca sub pretextul iernii care va veni se va arde gazul.
    Primăvara îi va gasi incremeniti in proiect si pana se da certificat, pana se face o nouă licitație se ajunge ca 2023 sa fie pierdut.
    CNAIR nu trebuie să tragă de timp.
    E spatiu sa reziliati ,sa reluati licitatiile in aceasta iarna.
    Porniți lucrările in primavara 3023.
    Vina e pe voi!

  2. Ce iarna ? Acum trebuiesc reziliate contractele altfel este tragere de timp oficială. Tronsonul 1 de pe Craiova Pitești are un pasaj la Robineți. Cine a văzut cum se lucra la acest pasaj cu o macara o cifra și zece muncitori nu i se va mai părea aiurea ca prin Italia au mai căzut poduri fără justificare . Firme care au dat ce trebuia sa ia lucrarea . Cu firma asta a inaugurat marele hot Dr…nea si Olguta drumul tehnologic chipurile în campania electorala ..
    In trei ani de atunci s-a terminat traversarea Oltului și Oltetului lucrări infinit mai grele și ăștia au pus 10 grinzi și s-au oprit . Cat de prost sa fi tu minister , tara sa le mai dai lucrări și pe centura București?.
    Popor de năpăstuiți de hoții din partide . Ce face justiția aia plătită cu bani grei cu pensii speciale ? NIMIC ! Marș la coteț ca nici asta nu se vede . Hoție pe față!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *