Allianz spune că noul regulament al UE solicită o piață reglementată pentru schimbul de date/ „Utilizând milioane de date în timp real s-ar putea rezolva problema locurilor de parcare în orașele mari”

locuri parcare bucuresti foto clotilde armand facebook

Compania germană de asigurări Allianz consideră că noul regulament privind datele, de la nivelul Uniunii Europene, necesită reglementări suplimentare privind schimbul securizat al datelor vehiculelor și solicită o piață reglementată pentru schimbul de date, potrivit unui comunicat al companiei. Klaus-Peter Röhler, membru al Consiliului de Administrație al Allianz spune că utilizând milioane de date în timp real colectate de camerele și sistemele de poziționare ale vehiculelor, s-ar putea rezolva problema locurilor de parcare în orașele mari.

Un nou regulament al Uniunii Europene își propune să facă utilizabile datele de la vehiculele conectate, în beneficiul proprietarilor de vehicule, pentru îmbunătățirea siguranței rutiere și pentru a permite inovația digitală durabilă.

Regulamentul european privind datele (EU Data Act) a fost principalul subiect la cea de-a 11-a ediție a Allianz Motor, care a avut loc în 17 octombrie 2023. Experți din diferite domenii conectate cu industria auto au discutat despre noua reglementare la Centrul Allianz pentru Tehnologie (AZT) din Ismaning.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Datele vehiculelor utilizate înțelept fac sistemul de transport mai sigur, mai curat și mai inteligent

Klaus-Peter Röhler, membru al Consiliului de Administrație al Allianz, transmite că noile reglementări ale UE urmează un principiu convingător: „Dispozitivul meu, datele mele” – susținem această idee”.

Conform noilor prevederi, utilizatorii unui vehicul conectat vor putea în viitor cere de la producător ca datele colectate de vehicul să fie transferate către terțe părți. Pentru „date ușor accesibile”, Eu Data Act prevede chiar ca datele să fie puse la dispoziție în timp real.

Acest lucru, a spus Röhler, ar putea duce la inovații semnificative: „Vrem să convingem clienții noștri de asigurări auto, prin intermediul ofertelor atractive, să împărtășească datele vehiculului cu noi. EU Data Act ar oferi și altor companii, precum și start-up-urilor șansa de a deveni inventive. Utilizând milioane de date în timp real colectate de camerele și sistemele de poziționare ale vehiculelor, s-ar putea rezolva problema locurilor de parcare în orașele mari. Aceasta ar fi o situație win-win pentru șoferi și ar conduce la economisirea unor cantități semnificative de energie, ar ajuta la protecția climatică și la calitatea aerului. Dacă datele vehiculelor sunt utilizate în mod înțelept, au potențialul de a face sistemul nostru de transport mai sigur, mai curat și mai inteligent în ansamblu.”

Cum ar putea schimba Regulamentul european privind datele asigurările auto?

Potrivit comunicatului, cu date detaliate colectate de la vehicule, pot fi furnizate servicii și oferte de asigurare complet noi.

„În cazul unui accident, ar fi posibil să se înregistreze automat și în timp real amploarea pagubei, prin evaluarea datelor aferente poziției vehiculului și a datelor de la senzorii de accident. Allianz ar putea solicita imediat un serviciu de remorcare, rezerva o mașină de închiriat, comanda piese de schimb adecvate și face o programare la o unitate raparatoare pentru clientul său. În cazul unor accidente grave, s-ar putea acorda asistență medicală”, a spus Röhler. „În trecut, clientul trebuia să ne informeze. În viitor,  vom contacta clienții în mod proactiv, oferindu-le ajutor atunci când au cea mai mare nevoie de noi.”

De asemenea, Röhler a subliniat că, prin utilizarea datelor auto, Allianz poate oferi fiecărui client cel mai corect preț posibil. „Putem calcula oferte de asigurare care sunt semnificativ ajustate la risc, luând în considerare atât stilul de condus, cât și dacă vehiculul este echipat cu sisteme de siguranță și dacă acestea sunt pornite sau oprite. În același timp, datele senzorilor și ale camerei pot fi utilizate pentru investigarea corectă a unui accident și pentru clarificarea răspunderii”, a spus Röhler.

Datele trimise direct de la vehicul vor avea o importanță specială atunci când sistemele autonome și asistate de inteligență artificială vor controla vehiculul în viitor. „Persoanele afectate, dar și societatea, au dreptul să știe dacă accidentul a fost cauzat de om sau de mașină”, spune Röhler.

Un sondaj Allianz realizat recent în cinci țări europene arată că majoritatea șoferilor sunt dispuși să-și împărtășească datele auto cu asigurătorii lor dacă primesc în schimb asistență și servicii cuprinzătoare: în Germania, procentul este de 53%, în Marea Britanie, ajunge chiar la 61%.

Cadrul legal pentru transferul de date lipsește

Ce ar trebui să facă un client individual cu datele vehiculului lui? Și mai ales, cum ar trebui să le acceseze și să le transmită? Acest lucru poate funcționa doar dacă există o modalitate foarte simplă de a transfera datele.

„Regulamentul privind protecția datelor al UE creează doar baza legală pentru transferul de date de la vehicul la terțe părți. Cu toate acestea, încă lipsește cadrul legal care specifică modalitațile tehnice în care datele din vehicul pot fi făcute utilizabile pentru toți participanții de pe piață”, a spus Röhler. „Legislatorii trebuie să găsească o soluție practică pentru aceasta cât mai curând posibil, altfel comoara de date nu poate fi exploatată în beneficiul clienților și al tuturor participanților.”

În ceea ce privește utilizarea datelor vehiculului, Allianz solicită următoarele:

  1. Proprietarii de vehicule trebuie să aibă transparență completă cu privire la datele colectate de la vehiculul lor. Fiecare proprietar de vehicul trebuie să aibă o prezentare precisă, astfel încât să știe ce date sunt colectate de la vehiculul său. În plus, trebuie să aibă acces și să vadă care dintre aceste date pot fi transmise către terțe părți în timp real.
  2. Pentru ca proprietarii de vehicule să poată profita de suveranitatea nou dobândită asupra datelor vehiculelor lor, este necesar un set minim de date standardizate pentru a permite servicii noi, indiferent de producător, și pentru a permite transmiterea rapidă și ușoară a datelor în timp real prin intermediul interfețelor definite, dacă proprietarul dorește.
  3. Allianz solicită o piață reglementată și un administrator independent al datelor care să asigure schimbul securizat al datelor vehiculelor. Această instituție independentă trebuie să se asigure că părțile autorizate pot accesa datele.
  4. Pentru ca șoferii să poată beneficia de numeroasele inovații, avem nevoie de prețuri corecte pentru transmiterea datelor către terțe părți.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: