Producătorul de aluminiu ALRO a anunțat pierderi de 537,9 milioane lei în 2023, de la un profit net de 331 milioane lei în 2022, potrivit datelor publicate la Bursa de Valori București (BVB). Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 2,85 miliarde de lei, în 2023, mai mică cu 16% față de anul precedent, în concordanță cu scăderea cotațiilor internaționale ale aluminiului și cu încetinirea economică.
„Piața internațională a aluminiului a continuat să fie foarte provocatoare în 2023, cu o cerere mai scăzută pentru unele dintre produsele noastre și prețuri încă ridicate la energie, care au afectat rezultatul nostru final. Cu toate acestea, din nou, investițiile și planul nostru de dezvoltare s-au dovedit a fi corecte și ne-au ajutat să compensăm parțial această scădere. Ca urmare, am crescut vânzările pentru produse specifice din aluminiu prelucrat, continuând, în același timp, să investim în tehnologie care ne ajută să ne diversificăm portofoliul de produse și să creștem eficiența operațională”, a declarat Marian Năstase, președintele Consiliului de Administrație ALRO.
Potrivit companiei, în timp ce vânzările pentru 2023 au scăzut față de 2022 atât pentru segmentul primar, cât și pentru cel procesat, ultimul trimestru din 2023 a arătat semne de îmbunătățire. Astfel, veniturile din vânzări pentru Segmentul Primar au crescut în T4 2023 cu 32%, comparativ cu T4 2022, deși pentru întregul an 2023 s-au situat la același nivel cu cel înregistrat în 2022. Vânzările de sârmă au crescut cu aproape 14.000 tone, în 2023 față de 2022, în T4 2023 fiind mai mare cu 5.700 de tone față de T4 2022. Segmentul Procesat a înregistrat volume mai mari pentru anumite produse și în T4 2023, vânzările de aluminiu laminat crescând cu 5.200 de tone față de T4.