Alstom Transport SA, parte din grupul francez Alstom, a pus poprire pe conturile companiei Metrorex, operatorul metroului bucureștean, a confirmat instituția pentru Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Informația a fost publicată inițial de Buletin de București.

Conform publicației, decizia vine pe fondul unui conflict deschis legat de furnizarea și punerea în funcțiune a celor 13 trenuri Metropolis, achiziționate în 2020 pentru Magistrala M5 Drumul Taberei – Eroilor.

Contractul în valoare de 103.244.383,49 Euro, fără TVA, a fost semnat în decembrie 2020, cu termen de livrare de 30 de luni, ceea ce însemna că garniturile trebuiau să fie în circulație cu călători încă din prima parte a anului 2023.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Trenurile au ajuns în depouri cu întârzieri masive și, deși livrate parțial, nu au primit încă aprobările necesare de la AFER și sunt, oficial, în continuare în teste. Totul în contextul în care, odată intrate pe traseu „vor curge” către Metrorex și costurile pentru mentenanța recurentă.

Lupta dintre Metrorex şi Alstom se dă pe două fronturi financiare critice, scrie Buletin de București.

Primul îl reprezintă o serie de penalități în valoare de 1.089.348 Euro. Metrorex a emis facturi de penalități pentru întârzierile la livrare și neîndeplinirea obligației de a pune trenurile în “funcțiune cu călători”. Alstom nu recunoaște aceste penalități și le contestă în instanță.

Al doilea „front” este garanția de bună execuție în valoare de 10.215.494 Euro. Metrorex acuză Alstom de refuzul nejustificat de a reîntregi garanţia, o sumă care reprezintă 10% din valoarea neexecutată a contractului, adică furnizarea efectivă a trenurilor în regim de exploatare comercială. Refuzul Alstom de a reîntregi garanţia fost interpretat de Metrorex drept un „risc” imediat de executare a noii Garanții de Bună Execuție, factor ce a declanșat, cel mai probabil, acțiunea ulterioară de poprire, mai scrie Buletin de București.