Amazon a cumpărat cu 8,5 miliarde de dolari studioul MGM, din spatele francizelor James Bond și Rocky

amazon românia

Gigantul american Amazon a cumpărat MGM, studioul de la Hollywood din spatele francizelor James Bond și Rocky, pentru aproape 8,5 miliarde de dolari, într-un context în care mai multe companii se luptă pentru a obține supremația asupra streamingului global, scrie The Guardian.

MGM s-a listat pentru vânzare în decembrie, la un preț de 5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, prețul său a fost umflat de lupta pentru a achiziționa proprietarii de conținut de tipul „bijuterii ale coroanei”.

MGM a fost curtată și de Apple și de proprietarul Sky, Comcast. Cu toate acestea, ambii s-au retras în cele din urmă, în contextul sumei pe care a propus-o Amazon.

Celebrul studio MGM are o bibliotecă de 4.000 de titluri de filme și 17.000 de ore de programe TV – variind de la Gone with the Wind și Hobbit la hit-uri TV precum The Handmaid’s Tale – și a câștigat peste 180 de premii Oscar și 100 de premii Emmy.

Fondată în 1924, MGM (cunoscută inițial sub numele de Metro-Goldwyn-Mayer) a înregistrat un succes uriaș în epoca de aur a Hollywoodului cu filme variind de la Vrăjitorul din Oz și Ben Hur până la Raging Bull, Basic Instinct și Silence of the Lambs.

Compania a schimbat conducerea frecvent, iar printre proprietarii anteriori se regăsesc magnatul băuturilor Edgar Bronfman, miliardarul cazinourilor din Las Vegas Kirk Kerkorian și fondatorul CNN, Ted Turner.

Acesta este al doilea cel mai mare contract de preluare realizat vreodată de Amazon, cel mai mare serviciu de streaming din lume, cu 175 de milioane de utilizatori globali. În 2017, compania a plătit 13,7 miliarde de dolari pentru magazinul american Whole Foods.

„Adevărata valoare financiară din spatele acestui acord este comoara proprietății intelectuale din catalogul profund pe care intenționăm să îl reimaginăm și să-l dezvoltăm împreună cu echipa talentată a MGM”, a declarat Mike Hopkins, vicepreședintele senior al Prime Video și Amazon Studios.

MGM a explorat posibilitatea lansării următorului film din franciza James Bond pe un serviciu de streaming digital, după ce pandemia de coronavirus a ținut cinematografele închise pentru o mare parte a anului trecut. Filmul, No Time to Die, este ultima apariție a lui Daniel Craig ca 007. Filmul are programată premiera în cinematografe în septembrie și este probabil cel mai mare succes internațional de box-office al anului.

Bond este a cincea cea mai valoroasă franciză de filme din toate timpurile, cele 24 de filme ale sale încasând până acum peste 7 miliarde de dolari, în fața lor aflându-se doar filmele Marvel Cinematic Universe, Star Wars, Harry Potter și Spider-Man.

Cu patru ani în urmă, Amazon a cheltuit 1 miliarde de dolari pe drepturile de a face șase seriale TV în lumea Stăpânul Inelelor, după ce fondatorul companiei, Jeff Bezos, ar fi dat Game of Thrones drept exemplu de succes pe care compania să își crească serviciul de streaming.

Amazon a cheltuit 11 miliarde de dolari pe conținut anul trecut, în creștere de la 7,8 miliarde de dolari în 2019, deoarece investește din ce în ce mai mult în câștigarea abonaților la serviciul său de abonament Prime. Spre comparație, Netflix a cheltuit anul trecut aproximativ 17 miliarde de dolari.

Amazon se luptă pentru a obține supremația streamingului global cu Netflix, care are peste 200 de milioane de abonați, și cu Disney +, care a fost lansat acum 18 luni și a crescut rapid la peste 100 de milioane de abonați.

Companiile media tradiționale și giganții din Silicon Valley se luptă, de asemenea, pentru a câștiga abonați, pe măsură ce spectatorii trec din ce în ce mai mult de la televiziunea tradițională la serviciile de streaming.

Miercuri, Kenichiro Yoshida, directorul executiv al Sony, a declarat că compania nu își va vinde studioul de film și TV în acest val de consolidare a mass-media. Sony Pictures este unul dintre cele cinci mari studiouri de la Hollywood, fiind casa francizelor Spider-Man, Ghostbusters, Jumanji și Karate Kid. Compania este evaluată de analiști la 30 de miliarde de dolari.

Luna aceasta, compania americană de telecomunicații AT&T a anunțat un acord pentru fuzionarea diviziei sale media cu Discovery, pentru a crea o centrală de conținut global care să concureze mai bine în războaiele de streaming. AT&T deține deja Warner Bros, producător al Batman și Harry Potter și a hiturilor TV precum Friends, rețeaua HBO din spatele Game of Thrones și Succession și radiodifuzorul CNN.

Sursa foto: Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *