Amazon a detronat Walmart în ceea ce priveşte veniturile trimestriale, marcând o premieră istorică în rivalitatea dintre cei doi giganţi ai comerţului cu amănuntul, transmite CNBC, preluat de News.ro.
Amazon a raportat venituri de 187,8 miliarde de dolari în trimestrul al patrulea al anului, depăşind vânzările Walmart pentru aceeaşi perioadă, care s-au ridicat la 180,5 miliarde de dolari, conform raportului său financiar.
Din 2012, Walmart a fost liderul necontestat în ceea ce priveşte veniturile trimestriale, titlu obţinut după ce a depăşit gigantul petrolier Exxon Mobil.
Luptă strânsă pentru supremaţia anuală
Deşi Amazon a reuşit să depăşească Walmart la veniturile trimestriale, acesta din urmă rămâne lider în vânzările anuale. Cu toate acestea, Amazon câştigă rapid teren. Potrivit estimărilor FactSet, Walmart este aşteptat să atingă venituri de 708,7 miliarde de dolari în anul fiscal următor, în timp ce Amazon ar putea ajunge la 700,8 miliarde de dolari în 2025.
Motoarele de creştere ale Amazon
Principala sursă de venit a Amazon rămâne divizia sa de retail, însă creşterea este susţinută şi de alte segmente importante, precum cloud computing (Amazon Web Services), publicitate şi servicii pentru vânzători terţi.
Serviciile pentru vânzători terţi, care includ comisioanele şi taxele colectate pentru îndeplinirea comenzilor, expediere, publicitate şi suport pentru clienţi, au reprezentat 24,5% din totalul vânzărilor Amazon anul trecut. Amazon Web Services a contribuit cu aproape 17% la veniturile totale.
Strategiile Walmart pentru a rămâne competitiv
Pentru a-şi menţine creşterea vânzărilor, Walmart a adoptat strategii similare cu cele ale rivalului său principal. Compania operează o piaţă de vânzători terţi şi oferă servicii de îndeplinire a comenzilor, deşi acestea sunt mult mai mici în comparaţie cu Amazon.
De asemenea, Walmart a lansat o platformă de publicitate şi un program de loialitate pentru clienţi, Walmart+, care concurează direct cu Amazon Prime.
Această schimbare de lider în veniturile trimestriale marchează o etapă importantă în competiţia dintre cei doi giganţi ai retailului şi reflectă schimbările din peisajul global al comerţului electronic şi al serviciilor digitale.