Amazon a detronat Walmart în ceea ce priveşte veniturile trimestriale, marcând o premieră istorică în rivalitatea dintre cei doi giganţi ai comerţului cu amănuntul, transmite CNBC, preluat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Amazon a raportat venituri de 187,8 miliarde de dolari în trimestrul al patrulea al anului, depăşind vânzările Walmart pentru aceeaşi perioadă, care s-au ridicat la 180,5 miliarde de dolari, conform raportului său financiar.

Din 2012, Walmart a fost liderul necontestat în ceea ce priveşte veniturile trimestriale, titlu obţinut după ce a depăşit gigantul petrolier Exxon Mobil.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Luptă strânsă pentru supremaţia anuală

Deşi Amazon a reuşit să depăşească Walmart la veniturile trimestriale, acesta din urmă rămâne lider în vânzările anuale. Cu toate acestea, Amazon câştigă rapid teren. Potrivit estimărilor FactSet, Walmart este aşteptat să atingă venituri de 708,7 miliarde de dolari în anul fiscal următor, în timp ce Amazon ar putea ajunge la 700,8 miliarde de dolari în 2025.

Motoarele de creştere ale Amazon

Principala sursă de venit a Amazon rămâne divizia sa de retail, însă creşterea este susţinută şi de alte segmente importante, precum cloud computing (Amazon Web Services), publicitate şi servicii pentru vânzători terţi.

Serviciile pentru vânzători terţi, care includ comisioanele şi taxele colectate pentru îndeplinirea comenzilor, expediere, publicitate şi suport pentru clienţi, au reprezentat 24,5% din totalul vânzărilor Amazon anul trecut. Amazon Web Services a contribuit cu aproape 17% la veniturile totale.

Strategiile Walmart pentru a rămâne competitiv

Pentru a-şi menţine creşterea vânzărilor, Walmart a adoptat strategii similare cu cele ale rivalului său principal. Compania operează o piaţă de vânzători terţi şi oferă servicii de îndeplinire a comenzilor, deşi acestea sunt mult mai mici în comparaţie cu Amazon.

De asemenea, Walmart a lansat o platformă de publicitate şi un program de loialitate pentru clienţi, Walmart+, care concurează direct cu Amazon Prime.

Această schimbare de lider în veniturile trimestriale marchează o etapă importantă în competiţia dintre cei doi giganţi ai retailului şi reflectă schimbările din peisajul global al comerţului electronic şi al serviciilor digitale.