Cota Amazon pe piaţa publicitară digitală din SUA a urcat la 10,3% anul trecut, de la 7,8% în 2019, conform datelor firmei de cercetare eMarketer, informează publicaţia Wall Street Journal (WSJ), citată de Agerpres.
Veniturile din publicitate în SUA ale Amazon, cel mai mare retailer online din lume, au urcat cu 52,5% anul trecut, la 15,73 miliarde de dolari, faţă de 2019. eMarketer estimează că Amazon îşi va continua ascensiunea, reducând din cota de piaţă a liderilor Google (28,9%) şi Facebook (25,2%). Este un indiciu că brandurile apelează la comerţul electronic pentru a-şi majora vânzările. Analiştii eMarketer previzionează o creştere a cotei Amazon pe piaţa publicitară digitală din SUA la 10,7% în 2021, la 11,9% în 2022 şi la 12,8% în 2023.
Nicole Perrin, analist principal la eMarketer, consideră că deşi avansul Amazon este sprijinit de schimbarea obiceiurilor de cumpărături în timpul pandemiei, tendinţa va continua. “Acesta este una dintre acele situaţii în care pandemia a accelerat ceva ce se întâmpla oricum. Ne aşteptăm în continuare la majorarea cotei de piaţă, cel puţin până în 2023”, a adăugat Perrin.