Compania din spatele revoluției comerțului cu amănuntul online intră și ea în revoluția inteligenței artificiale – cu o armă secretă.
Amazon lucrează la un chatbot AI, numit intern „Metis”, pentru a rivaliza cu ChatGPT al OpenAI, potrivit Business Insider. Chatbotul va fi accesibil prin intermediul unui browser web și va fi alimentat de unul dintre modelele interne de inteligență artificială ale companiei, Olympus, a raportat Business Insider, citând persoane anonime familiarizate cu această chestiune și un document intern. Olympus se pare că este mai puternic decât modelul AI disponibil public al Amazon, Titan.
Potrivit documentului intern, Metis poate genera răspunsuri conversaționale bazate pe text și imagini, poate oferi linkuri către surse, poate sugera întrebări de urmărire și poate genera imagini. Se pare că Amazon dorește să utilizeze pentru Metis metoda RAG (retrieval-augmented generation), ceea ce înseamnă că chatbotul ar putea face referire la cunoștințe din afara datelor sale de formare originale și, prin urmare, ar putea oferi răspunsuri mai actualizate.
Se pare că Metis este, de asemenea, menit să fie un agent AI, capabil să îndeplinească sarcini precum aprinderea luminilor și rezervarea zborurilor, a declarat o persoană pentru Business Insider. Amazon a refuzat să comenteze.
Deși Amazon nu este nou în cursa IA, este în urmă când vine vorba de a concura cu asistenții IA ai rivalilor săi, inclusiv Microsoft și Google. Și se pare că versiunea bazată pe AI a asistentului său virtual, Alexa, nu este aproape de a fi gata. Amazon nu are suficiente date și nici acces la cipurile necesare pentru a rula modelul de limbaj mare (LLM) care alimentează noul Alexa, au declarat foști angajați anonimi pentru Fortune. Amazon, cu toate acestea, a declarat că foștii angajați sunt incorecți și neinformați cu privire la eforturile sale actuale Alexa AI.
În aprilie, directorul executiv al Amazon, Andy Jassy, a scris în scrisoarea sa anuală către acționari: „Inteligența artificială generativă poate fi cea mai mare transformare tehnologică de la cloud (care, în sine, este încă în stadiu incipient) și, probabil, de la Internet. Nu a existat niciodată un moment în istoria Amazon în care am simțit că există atât de multe oportunități de a face viața clienților noștri mai bună și mai ușoară”.
Jassy a adăugat că este „optimist” că o mare parte din transformarea AI generativă va fi construită pe partea de sus a Amazon Web Services.