Amazon.com oferă clienților 10 dolari pentru a ridica o achiziție de la anumite puncte de livrări, în loc să o expedieze la domiciliu. Gigantul de comerț electronic alăturându-se altor comercianți cu amănuntul în cursa pentru reducerea costurilor de livrare la domiciliu și de returnare, pe fondul unei cereri scăzute din partea consumatorilor, scrie Reuters.
În ultimele zile, Amazon a trimis un e-mail unui număr necunoscut de abonați Prime, oferindu-le 10 dolari pentru a prelua o comandă de 25 de dolari sau mai mult la punctele de preluare ale companiei din locații precum Whole Foods, Amazon Fresh sau magazinele Kohl’s. Amazon nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Consultantul în transporturi Dean Maciuba, din New York, s-a numărat printre clienții care au primit oferta.
Creșterea utilizării punctelor de preluare Amazon ar ajuta compania să facă mai puține livrări la domiciliile clienților și reprezintă “o oportunitate uriașă pentru Amazon de a reduce costul livrării”, a declarat Maciuba.
Companiile de transport UPS și FedEx au încurajat clienții să folosească așa-numitele puncte de acces, în special în zonele rurale, unde livrarea la adrese îndepărtate poate fi costisitoare.
Amazon a lucrat ani de zile pentru a-i obișnui pe consumatori să se aștepte la livrări și retururi rapide și fără taxe. Pe măsură ce compania strânge cureaua după o perioadă de creștere explozivă, a făcut numeroase demersuri pentru a reduce costurile legate de livrare.
La sfârșitul anului trecut, Amazon a majorat prețul abonamentului anual Prime, care include beneficii de livrare gratuită, cu 20 de dolari, ajungând la 139 de dolari. De asemenea, a crescut pragurile minime de comandă pentru livrarea gratuită a produselor alimentare, a încurajat clienții să își livreze toate coletele într-o zi anume a săptămânii și a extins livrarea mai rapidă a coletelor în aceeași zi, cu o taxă pentru comenzi sub 25 de dolari.