Amazon a depășit așteptările investitorilor în perioada crucială a sezonului sărbătorilor de iarnă, în ciuda unei reduceri a profitabilității legată de creșterea costului cu forța de muncă și de dificultățile de pe lanțurile mondiale de aprovizionare, potrivit boursorama.com.
Gigantul comerțului online a realizat o cifră de afaceri de 137,4 miliarde dolari, în conformitate cu predicțiile pentru trimestrul patru, și li-a dublat profitul net la 14,3 miliarde de dolari. Profitul net a profitat de participațiunea deținută la constructorul auto Rivian, listat pe bursă în noiembrie.
Bursa a salutat rezultatele, acțiunile Amazon apreciindu-se cu 14% în tranzacțiile electronice după închiderea de pe Wall Street.
Grupul a anunțat că a înregistrat “cel mai bun weekend de shopping” pentru perioada dintre Black Friday și Cyber Monday (vineri și luni, după sărbătoarea americană Thanksgiving).
Grupul din Seattle este unul dintre marii câștigători ai pandemiei.
Restricțiile sanitare impuse de epidemia de Covid-19 au determinat consumatorii încă reticenți să adopte în masă e-commerce.
Pe ansamblul anului 2021, Amazon a obținut venituri de 470 miliarde dolari (+21%) și un profit net de 33 de miliarde (+57%).
În ultimul trimestru, însă, profitul operațional, indicator esențial al profitabilității, a fost de 3,5 miliarde de dolari, cu jumătate sub valoarea înregistrată în urmă cu un an.
În plus, lipsa de mână de lucru a costat grupul 4 miliarde de dolari în această perioadă.