Amazon a depășit așteptările investitorilor în perioada crucială a sezonului sărbătorilor de iarnă, în ciuda unei reduceri a profitabilității legată de creșterea costului cu forța de muncă și de dificultățile de pe lanțurile mondiale de aprovizionare, potrivit boursorama.com.
Gigantul comerțului online a realizat o cifră de afaceri de 137,4 miliarde dolari, în conformitate cu predicțiile pentru trimestrul patru, și li-a dublat profitul net la 14,3 miliarde de dolari. Profitul net a profitat de participațiunea deținută la constructorul auto Rivian, listat pe bursă în noiembrie.
Bursa a salutat rezultatele, acțiunile Amazon apreciindu-se cu 14% în tranzacțiile electronice după închiderea de pe Wall Street.
Grupul a anunțat că a înregistrat “cel mai bun weekend de shopping” pentru perioada dintre Black Friday și Cyber Monday (vineri și luni, după sărbătoarea americană Thanksgiving).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Grupul din Seattle este unul dintre marii câștigători ai pandemiei.
Restricțiile sanitare impuse de epidemia de Covid-19 au determinat consumatorii încă reticenți să adopte în masă e-commerce.
Pe ansamblul anului 2021, Amazon a obținut venituri de 470 miliarde dolari (+21%) și un profit net de 33 de miliarde (+57%).
În ultimul trimestru, însă, profitul operațional, indicator esențial al profitabilității, a fost de 3,5 miliarde de dolari, cu jumătate sub valoarea înregistrată în urmă cu un an.
În plus, lipsa de mână de lucru a costat grupul 4 miliarde de dolari în această perioadă.