Americanii sunt atât de stresați de economie încât spală mai puține rufe pentru a economisi detergent

masina-spalat-rufe Sursa foto: pexels.com

Directorul general al Procter & Gamble, Jon Moller, a declarat pentru Yahoo Finance că, din cauza stresului provocat de incertitudinile economice, clienții săi spală mai puține rufe pentru a economisi bani pe detergent, scrie Fortune.

Alți clienți cheltuiesc mai puțin pe geluri de duș, gustări și burrito, în timp ce se pregătesc pentru turbulențele economice.

Regimul tarifar în continuă schimbare al Casei Albe aduce o cantitate record de incertitudine în economie, iar acest lucru s-a răsfrânt acum asupra obiceiurilor de consum ale consumatorilor. După ce au renunțat la luxul de zi cu zi, cum ar fi călătoriile și îngrijirea personală și chiar la achizițiile importante, incertitudinea a ajuns să se instaleze în rufele americanilor.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Procter & Gamble, un important conglomerat de bunuri de larg consum, produce Tide, cel mai bine vândut detergent din SUA, precum și zeci de mărci, printre care aparatele de ras Gillette, scutecele Pampers și lichidul de spălat vase Dawn.

Acesta și-a redus perspectivele financiare pentru acest an, din cauza stresului consumatorilor, la doar 2% creștere.

Concurentul Colgate-Palmolive a coroborat tendința vineri. Directorul general Noel Wallace a declarat investitorilor, în cadrul apelului privind rezultatele, că, deși „consumatorii încă se spală pe dinți, fac dușuri, își curăță podelele și își hrănesc animalele de companie”, aceștia se simt mai puțin înclinați să își facă provizii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Incertitudinea creează un consumator precaut și anxios”, a remarcat el, calificând anunțurile tarifare din februarie drept un «șoc pentru sistem» care a făcut cumpărătorii «foarte precauți».

Producătorii de produse de uz casnic de bază, de la soluții de curățare la gustări, trag un semnal de alarmă cu privire la posibilele efecte ale tarifelor asupra Chinei și a zeci de parteneri comerciali mondiali. Chiar și pentru companiile care se aprovizionează de pe piața internă, tarifele reprezintă un obstacol major, deoarece amenință să zdrobească creșterea economică sau chiar să ducă America într-o recesiune – ceea ce ar duce la reducerea cheltuielilor de consum.

PepsiCo, care produce sucuri și gustări precum Doritos și Cheetos, a declarat că produce pachete de gustări și porții individuale mai mici, cu prețuri sub 2 dolari, pentru a atrage clienții care cheltuiesc mai puțin. Compania se așteaptă la o creștere stabilă a veniturilor în acest an. Și lanțul de burrito Chipotle a înregistrat prima scădere a vânzărilor în același magazin de la închiderile din 2020, pe care CEO-ul a atribuit-o „consumatorului care stă pe margine”.

„Economisirea banilor din cauza îngrijorărilor legate de economie a fost motivul covârșitor pentru care consumatorii au redus frecvența vizitelor la restaurant”, a declarat Scott Boatwright, CEO al Chipotle.

Până în prezent, cheltuielile de consum din aprilie au rezistat după ce au scăzut în februarie, potrivit datelor privind cheltuielile Bank of America. Dar starea de spirit este sumbră. Sentimentul consumatorilor a scăzut timp de patru luni la rând, potrivit sondajului emblematic al Universității din Michigan, cea mai abruptă scădere a stării de spirit de la recesiunea din 1990, iar evaluarea lor cu privire la situația propriilor finanțe va fi într-un an a scăzut la cel mai scăzut nivel în cei peste 40 de ani în care a fost efectuat sondajul.

„Opiniile consumatorilor cu privire la condițiile actuale sunt la fel de proaste ca la sfârșitul anului 2022, când războiul din Ucraina și supraîncălzirea economiei interne au dus la creșterea prețurilor pentru încălzirea locuințelor”, a declarat economistul șef al Comerica Bank, Bill Adams.

„Consumatorii sunt speriați de tarife, de piața bursieră, de inflație și de temerile legate de recesiune”, a adăugat el. „Economia americană este îndreptată într-o direcție proastă și, cu cât merge mai departe, cu atât crește riscul unei recesiuni”.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.