Expedițiile au crescut vertiginos în afara SUA în acest an, dar țările care se confruntă cu surplusul par reticente să se angajeze într-un alt război comercial — cel puțin pentru moment, arată o analiză Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Președintele Xi Jinping a demonstrat că motorul exporturilor este de neoprit, în ciuda tarifelor extrem de ridicate impuse de SUA în ultimele cinci luni, ducând China către un excedent comercial record de 1,2 trilioane de dolari.

Cu accesul la SUA restricționat, producătorii chinezi au demonstrat că nu se dau bătuți: achizițiile din India au atins un nivel record în august, livrările către Africa sunt pe cale să atingă un record anual, iar vânzările către Asia de Sud-Est au depășit nivelul maxim înregistrat în perioada pandemiei.
Această creștere generalizată provoacă îngrijorare în străinătate, întrucât guvernele evaluează potențialele daune aduse industriilor naționale în raport cu riscul de a antagoniza Beijingul — principalul partener comercial pentru mai mult de jumătate din planetă.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Deși până în prezent doar Mexicul a ripostat public în acest an — aplicând tarife de până la 50% asupra produselor chinezești, inclusiv mașini, piese auto și oțel — alte țări sunt supuse unei presiuni din ce în ce mai mari pentru a lua măsuri.

Autoritățile indiene au primit în ultimele săptămâni 50 de cereri de investigare a dumpingului de mărfuri din țări precum China și Vietnam, potrivit unei persoane familiarizate cu problema, care a cerut să nu fie identificată, deoarece informația nu este publică.

Ministrul comerțului din Indonezia s-a angajat să monitorizeze avalanșa de mărfuri, după ce videoclipurile virale ale vânzătorilor chinezi care promovau planuri de export de blugi și cămăși la prețuri de doar 80 de cenți americani către marile orașe au provocat un val de proteste.

În ciuda tuturor problemelor, șansele de a se lua măsuri mai semnificative sunt limitate. Țările care sunt deja implicate în negocieri tarifare cu administrația Trump par reticente să se angajeze într-un război comercial separat cu a doua cea mai mare economie din lume. Acest lucru oferă Beijingului o pauză de la taxele impuse de SUA, care, conform previziunilor economiștilor, ar putea reduce la jumătate rata anuală de creștere a economiei naționale.

„Răspunsul moderat este probabil influențat de negocierile comerciale în curs cu SUA”, a declarat
Christopher Beddor, director adjunct de cercetare pentru China la Gavekal Dragonomics, citat de Bloomberg. „Este posibil ca unele țări să nu dorească să fie percepute ca contribuind la destrămarea sistemului comercial global. Este posibil ca unele țări să se abțină de la aplicarea de tarife împotriva Chinei pentru a le putea oferi ca concesii SUA în cadrul propriilor negocieri comerciale”, a completat acesta.

Oficialii care își protejează economiile de Beijing acționează cu prudență. Ministrul comerțului din Africa de Sud a recomandat să nu se aplice tarife punitive asupra exporturilor de automobile chinezești — care aproape s-au dublat în acest an — și caută, în schimb, mai multe investiții. Chile și Ecuador impun în mod discret taxe țintite asupra importurilor low-cost, după ce numărul utilizatorilor activi lunar ai gigantului chinez de comerț electronic Temu în America Latină a crescut cu 143% din ianuarie. În timp ce Brazilia a amenințat cu represalii mai agresive, în această vară a acordat celui mai mare producător chinez de mașini electrice, BYDCo Ltd, o fereastră fără tarife vamale pentru a-și intensifica
producția locală.

Articolul integral poate fi citit AICI