Analiză: Prețul mediu al unui bilet de avion dus-întors a crescut cu 15% în timpul vacanței de vară

avion Sursa foto: Pixabay

Preţul mediu al unui bilet de avion dus-întors în perioada vacanţei a fost de 212 de euro, în creştere cu 15% faţă de vacanţa de anul trecut, potrivit unei analize realizată de compania de cercetare GfK la comanda eSky.ro, citat de Agerpres.

„În perioada vacanţelor din acest an, un număr mare de români au reînceput să călătorească, compensând astfel pentru perioada din timpul pandemiei. Cei mai mulţi dintre turiştii români au mers în vacanţă în cuplu, petrecând în medie opt zile în afara ţării. În perioada vacanţei, preţul mediu al unui bilet de avion dus-întors a fost de 212 de euro, în creştere cu 15% faţă de vacanţa de anul trecut. Perioada dintre cumpărarea biletelor de avion şi data călătoriei a fost de aproximativ 39 de zile faţă de 29 de zile anul trecut”, potrivit sondajului

În vacanţa din acest an, românii au decis să recupereze când vine vorba de călătorii, căutând şi rezervând în mod activ excursii în ţările mediteraneene.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit sondajului, nu mai puţin de 94% dintre români au declarat că au planuri de vacanţă pentru acest an, iar dintre aceştia 86% au în plan o vacanţă în străinătate. Interesul crescut pentru călătorii se reflectă şi în numărul de rezervări pe eSky.ro – în perioada iunie-august a acestui an acesta a crescut cu 23% faţă de vacanţele de anul trecut.

Reprezentanţii companiei subliniază că Italia s-a clasat în mod tradiţional pe primul loc în clasamentul eSky.ro al celor mai populare destinaţii în iunie-august 2022. Românii au ales cel mai des Roma, Milano, Veneţia, Napoli şi Bologna.

Următoarea în clasament a fost Spania cu oraşele Barcelona, Madrid şi Valencia. Grecia a ocupat locul 3 în clasamentul celor mai populare destinaţii, cele mai căutate oraşe fiind Atena, Corfu şi Salonic. Următoarele în clasament au fost Turcia, Cipru şi Portugalia.

Sezonul de vacanţă din acest an a înregistrat o creştere clară a tarifelor companiilor aeriene în comparaţie cu 2021 şi 2020.

Potrivit eSky.ro, în perioada iunie-august a acestui an, preţul mediu al unui bilet de avion dus a crescut cu aproximativ 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 142 de euro, în timp ce biletele dus-întors s-au scumpit într-o măsură mai mică, 15%, având o medie de 212 de euro.

În acest an, românii au fost în vacanţe mai scurte. În medie, turiştii români au petrecut 8 zile în vacanţă în perioada iunie-septembrie a acestui an, faţă de 10 zile anul trecut. Cuplurile fără copii sau familiile cu copii adolescenţi au fost primele care au optat pentru vacanţe organizate pe cont propriu.

„Aceste date sunt confirmate şi de studiul realizat de GfK la comanda eSky.ro: persoanele cu mai puţine angajamente, fără copii sau cu copii adolescenţi sunt cel mai probabil să meargă în vacanţe organizate pe cont propriu”, precizează analiza.

Totodată, merită remarcat că respondenţii au indicat că cele mai frecvente motive pentru organizarea călătoriilor pe cont propriu sunt preţurile mai mici decât cele oferite de agenţiile de turism tradiţionale, datele flexibile şi posibilitatea de a stabili singuri durata sejurului.

Un aspect interesant anul acesta este perioada dintre cumpărarea biletului şi data plecării. În acest an s-a înregistrat o creştere a acestei perioade, ajungându-se la aproximativ 39 de zile faţă de 29 de zile anul trecut, ceea ce indică revenirea călătorilor la comportamentul de dinaintea pandemiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: