Analiză. Producătorii chinezi de mașini electrice încearcă să penetreze piața europeană

nio Sursa foto: Nio

Producătorii de vehicule electrice din China atacă piața europeană, și speră să prindă din urmă producătorii gigant tradiționali de autovehicule și să profite de o porțiune de piață supraalimentată de impulsul continentului către ținta zero emisii.

Nio Inc, de exemplu, a lansat SUV-ul electric ES8 la Oslo – prima incursiune în afara Chinei pentru o companie care este practic nemaiauzită în Europa, deși compania chineză este evaluată la aproximativ 57 de miliarde de dolari.

Alte mărci necunoscute multor europeni care au început să vândă sau intenționează să vândă mașini pe continent includ Aiways, BYD’s Tang, SAIC MG, Dongfeng’s VOYAH și Great Wall.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Cu toate acestea, Europa, o piață aglomerată și concurențială a autovehiculelor, dominată de mărci celebre, nu s-a dovedit o piatră ușor de spart pentru producătorii auto chinezi în trecut. Mai ales pentru că producătorii chinezi sunt văzuți ca și piața lor,  cu producție de masă ieftină, ce nu poate concura în ceea ce privește calitatea.

De altfel, directorul executiv al Nio, William Li, a declarat pentru Reuters că prevede un drum lung spre succes pe o piață matură în care este „foarte greu să ai succes”.

Este posibil ca producătorii auto chinezi să aibă nevoie de până la un deceniu pentru a „obține o poziție fermă” în Europa, a spus antreprenorul miliardar – o prognoză repetată de He Xiaopeng, CEO al producătorului de vehicule electrice Xpeng, care a declarat pentru Reuters că compania sa are nevoie 10 ani „să pună o bază” pe continent.

În timp ce vânzările de mașini electrice în Uniunea Europeană s-au dublat anul trecut și au crescut cu 130% în prima jumătate a acestui an, producătorii tradiționali își schimbă în continuare treptat gamele mari de vehicule la cele electrice și încă nu au inundat piața cu modele.

„Piața nu este încă atât de ocupată, dacă o comparați cu modelele cu motoare cu combustie, unde fiecare dintre principalii producători auto are o gamă întreagă de vehicule”, a declarat Alexander Klose, care conduce operațiunile externe ale producătorului chinez de vehicule electrice Aiways.

Pe măsură ce producătorii auto chinezi se pregătesc să intre în Europa, aceștia încearcă diferite modele de afaceri, de la a se baza pe importatori, a opțiunilor de retail la prețuri reduse sau pentru a construi dealeri mai tradiționali.

Noua realitate pe care producătorii de automobile occidentali de top, precum BMW sau Tesla produc acum mașini în China, a subminat probabil percepțiile anterioare de manoperă de calitate scăzută.

Nio își lansează SUV-ul electric ES8 alături de NIO House – parte-showroom, parte-cafenea și spațiu de lucru pentru clienții din capitala Norvegiei, o țară care este și baza inițială pentru Xpeng. Asta pentru că Norvegia e țara cu cel mai mult entuziasm în adoptarea mașinilor electrice.

Dar, strategia diferă. În timp ce Nio și Xpeng au angajat personal cu care își construiesc organizațiile în Norvegia, MG al SAIC lucrează prin intermediul unui importator de mașini pentru a vinde mașini pe o mână de piețe europene.

Aiways încearcă o abordare mai ieftină a vânzării de mașini în Europa, deși Klose spune că variază în funcție de piață. În Germania, de exemplu, compania își vinde mașinile prin Euronics, o asociație de comercianți independenți de electronice, mai degrabă decât prin construirea de dealeri tradiționali.

Acesta își propune să vândă în întreaga UE până anul viitor și să pătrundă pe piața SUA până în 2023.

Astfel de eșecuri au inclus Brilliance în 2007, al cărui vehicul a primit o stea din cinci într-un test de accident auto german, deteriorând imaginea mărcii.

Vânzarea de mașini către europeni este o „afacere dificilă, mai ales dacă produsul dvs. nu este bine cunoscut”, a declarat Arnie Richters, președintele grupului industrial din Bruxelles Platform for Electromobility.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: