Analiză Risco: Topul retailerilor de bijuterii din România

bijuterii Sursa foto: Pixabay

B&B Collection, Teilor și Pandora sunt companiile din domeniul retailului de bijuterii cu cele mai mari afaceri în 2021, arată un clasament realizat de platforma Risco.ro.

Pe primul loc se află B&B Collection, cu o cifra de afaceri de 434,4 milioane de lei. De peste 20 de ani, compania s-a remarcat prin 5 concepte proprii (Kultho, Splend’or, Be în time, B&B Collection, B&B Shop), 4 monobranduri franciză (Chopard, Breitling, Longines, Tissot) și peste 150 de branduri internaționale în portofoliu. Pe piață din România, B&B Collection deține 150 de magazine, atingând un profit net de 45,8 milioane de lei.

Urmează Teilor S.R.L., bijuterie care își are începutul acum 24 de ani, la Pitești, pe stradă al cărei nume îl poartă. În prezent, magazinele Teilor se găsesc atât în România, cât și în Ungaria, Bulgaria, Polonia și Cehia. Printre principalele atracții ale brandului se numără Pure Diamonds și The excepțional, bijuterii cu diamante și pietre prețioase. În 2021, compania avea o cifra de afaceri de 231,4 milioane de lei, după o creștere de 64% și un profit net de 19,7 milioane de lei, la un număr de 336 de salariați.

Pe locul trei se află Pandora Jewelry România S.R.L., brand care s-a făcut cunoscut în urmă apariției pe piață a brățărilor cu talisman. Compania mama deține magazine în 100 de țări, în România făcându-și apariția în anul 2011. Cu un număr de 68 de salariați, compania a atins în 2021 cifra de afaceri de 70,3 milioane de lei. Profitul net a înregistrat o creștere considerabilă de 457% față de anul precedent.

Pe locul patru se situează Irinik S.R.L., companie cunoscută sub numele de Sabrini. De 25 de ani pe piață din România, catalogul Sabrini cuprinde bijuterii de aur din 14 k, colecții de verighete din platină cu pietre prețioase, verighete din aur de 18 k, bijuterii de lux cu briliante și pietre naturale, dar și branduri renumite de ceasuri elvețiene. Compania are o cifra de afaceri de 67,1 milioane de lei și un profit net de 2,7 milioane de lei.

Pe ultimul loc în topul retailerilor de bijuterii se află Chronostyle Internațional S.A., respectiv Cellini. Brandul prezent în România din anul 1999 reprezintă partenerul celor mai mari grupuri producătoare de bijuterii și ceasuri din lume: Grupul Swatch (Omega, Longines, Rado, Swatch, Tissot), LVMH (Hublot, TAG Heuer, Zenith) sau Richemont (IWC Schaffhausen). În 2021, compania se bucură de o cifra de afaceri de 34,7 milioane de lei, după o creștere de 44%.

Cele mai mari profituri:

Firmele cu cei mai mulți angajați:

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *