Angajații care lucrează de la distanță nu trebuie tratați ca niște copii, spune șefa de Resurse Umane de la Spotify/ Compania susține în continuare lucrul de oriunde, spre deosebire de alte mari firme

Spotify pixabay.com

Pe fondul unei serii de cereri privind întoarcere obligatorie la birou din partea giganților tehnologici precum Amazon, compania Spotify nu vede necesitatea de a-și trata personalul ca pe niște „copii” și de a pune capăt politicii sale populare de lucru de acasă, scrie Fortune.

Spotify a trecut printr-un moment dificil anul trecut, concediind 17% din personal în decembrie. CEO-ul Daniel Ek a recunoscut că decizia a avut un impact mai mare asupra operațiunilor decât a anticipat compania.

Pe de altă parte, a contribuit la aproape dublarea valorii de piață a Spotify în acest an, grupul înregistrând venituri trimestriale record și reducând în același timp costurile. Cu toate acestea, în interiorul Spotify, concedierile au zdruncinat moralul.

Cei care au rămas apreciază foarte mult faptul este că Spotify menține politica sa populară de „a lucra de oriunde”.

„Nu poți petrece mult timp angajând adulți și apoi să-i tratezi ca pe niște copii”, a declarat Katarina Berg, directoarea de resurse umane al Spotify, explicând politica grupului privind locurile de muncă flexibile.

„Suntem o afacere care a fost digitală de la naștere, așa că de ce să nu le oferim oamenilor noștri flexibilitate și libertate?”

„Munca nu este un loc în care vii, este ceva ce faci.”

În februarie 2021, Spotify s-a alăturat mai multor alte grupuri tehnologice permițând angajaților săi să „lucreze de oriunde”. Acest lucru a permis angajaților să aleagă unde și cum lucrează, cu condiția ca societatea să aibă un birou în acea jurisdicție.

Spre deosebire de alte companii care au adus angajații înapoi într-un stil de lucru hibrid, cum ar fi Meta, sau care au mers până la capăt și au cerut o întoarcere completă la birou, cum ar fi Amazon, Spotify nu a renunțat la această politică.

Un motiv important este probabil efectul pe care l-a avut asupra retenției. Spotify a declarat că rata plecărilor din companie a fost cu 15% mai mică în al doilea trimestru al anului 2022 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.

Deși Spotify nu intenționează să renunțe la politica sa de lucru de la distanță prea curând, Berg a recunoscut că nu a fost o configurație ideală.

„Este mai greu și ne luptăm cu toții să colaborăm într-un mediu virtual”, a spus Berg. „Dar asta înseamnă că vom începe să forțăm oamenii să vină la birou de îndată ce există o tendință în acest sens? Nu.”

Compania folosește în continuare metode inovatoare pentru a-și încuraja personalul iubitor de muzică să vină la birou, inclusiv prin găzduirea de sesiuni de „listening lounge” cu vedete pop precum Olivia Dean și Rag ‘n’ Bone Man. De asemenea, angajații sunt încurajați să vină la birou în timpul „săptămânii de bază” a Spotify pentru a se reconecta și a discuta strategia.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.