ANPC a amendat Aeroportul Otopeni, după ce a găsit temperaturi cuprinse între 24 și 31 grade Celsius

air schengen primii pasageri aeroport otopeni henri coanda calatori concediu plecari sosiri (1) sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță că a amendat cu 10.000 lei Aeroportul Internațional Henri Coandă gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București din cauza temperaturilor mari.

Autoritatea a desfășurat un control operativ la Aeroport și verificările au confirmat existența unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări și Sosiri, precum și în saloanele din zona internațională Schengen și non-Schengen.

Ca atare, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:
– amendă contravențională în cuantum de 10.000 lei
– măsura remedierii deficienței, în termen de 48 de ore.

Aeroportul Henri Coandă din București nu are aer condiționat pe caniculă, după ce temperaturile caniculare care ajung la 40 de grade Celsius au suprasolicitat sistemul de climatizare, anunța zilele trecute Compania de Aeroporturi București (CNAB), care transmite că vor fi instalate sisteme provizorii în scurt timp și se lucrează la remedierea avariei.

Totodată, în ceea ce privește întârzierile sau anulările de zboruri, cu care pasagerii aerieni s-au confruntat, în ultimele zile, companiile aeriene au informat instituția noastră, că aceste probleme sunt generate de o situație la nivelul spațiului aerian european, grav afectat din cauza problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă.

Într-o singură zi, de exemplu, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore, ceea ce a dus la anularea și reprogramarea zborurilor.

ANPC recomandă pasagerilor, în aceste condiții, să se informeze permanent cu privire la condițiile meteorologice din țara de destinație, ca și din cea de plecare și să țină legătura cu companiile aeriene.

„Conform atribuțiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât și companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate.
Atunci când considerați că acestea v-au fost încălcate, încercați o soluționare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelați la ANPC în situația operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competențelor”, declară Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

 

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Comentarii

  1. Are aer, dar modernizarile s-au facut cu echipamente profesionale proiectate pentru clima subpolara, temperat-continentala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *