Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 518.000 lei, în urma controalelor desfăşurate în perioada 23 septembrie – 4 octombrie 2024, la 111 furnizori de energie electrică, informează autoritatea printr-un comunicat, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit sursei citate, controalele au vizat respectarea prevederilor legale în domeniu privind prestarea serviciilor de furnizare a energiei electrice. Din totalul de 111 operatori economici verificaţi, au fost identificate abateri la 39. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea.

În urma neregulilor constatate, ANPC a aplicat 42 de amenzi contravenţionale, în valoare de 518.000 de lei, 14 avertismente şi 7 măsuri complementare de remediere a site-ului, încetare practică comercială incorectă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Printre cele mai importante deficienţe întâlnite se numără: neemiterea facturilor conform contractelor încheiate; lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare şi a modalităţii de acceptare a ofertei; informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la preţul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă preţul final conţine sau nu taxe; practici comerciale incorecte (ex: prezentarea preţului energiei electrice ca fiind un “preţ avantajos”); nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energia electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic; lipsa înscrierii periodicităţii de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator; lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori; nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce priveşte modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului; lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract; greşeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor; deficienţe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate; comportament incorect faţă de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.