Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță că implementează în acest moment un proces de modernizare și eficientizare a activității proprii prin realizarea unui sistem complet digitalizat de managament al documentelor, cu fonduri europene alocate în cadrul POCA – Programul Operațional Capacitate Administrativă, proiect care se ridică la circa 14 milioane de lei.
Mai precis, proiectul „Reducerea poverii administrative pentru cetățeni și mediul de afaceri în domeniul protecției consumatorilor” presupune, în conformitate cu etapele obligatorii prevăzute în contract și în cererea de finanțare, achiziționarea, prin licitație ale unor servicii de soft, pentru care sunt alocați circa 10,5 milioane de lei și echipamente, aplicații informatice și licențe de software, în valoare de aproximativ 2,1 milioane de lei.
De asemenea, proiectul european al ANPC presupune realizarea unei activități de instruire a 85 de persoane dintre angajații instituției, la nivel national, pentru a se familiariza cu noua platformă digitală a instituției, servicii care se ridică la aproximativ 100.000 lei.
În acest moment, proiectul se află în etapa de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de prestări servicii: „Achiziția de active corporale și necorporale, respectiv achiziția de echipamente, aplicații informatice și licente pentru software și Achiziția de servicii IT, de dezvoltare/actualizare aplicații, configurare baze de date, migrare structuri de date, inclusiv servicii de instruire”.
Documentația aferentă acestei proceduri se află deja pe platforma SEAP.
Termenul de depunere al ofertelor este 12 mai 2023.
Proiectul a fost inițiat în 2019, aprobat și semnat în 2020, dar a avut întârzieri de alocări bugetare.