Antreprenoriat la sat: Festivaluri în care producătorii vând plăcinte și magiun sau turiști aduși la rock pe deal. Organizatorii povestesc primele reacții: “Unii ne-au spus: dacă oamenii vin la noi să ne viziteze și noi îi servim, cum să le cerem bani?”

silvoita la vultureni Sursa foto: La Vultureni/ Facebook

Un festival care îi adună pe producătorii locali sau un altul de rock pe deal – sunt exemple prin care comunitățile rurale pot să își susțină afacerile, a exemplificat Dan Pitic, director general al companiei Perpetuum și lider al filialei din Cluj a Romanian Business Leaders, o asociație care a lansat un proiect care vizează mediul rural.

RBL a lansat în urmă cu câțiva ani inițiativa Antreprenorești – Adoptă un Sat, prin care reprezentanții asociației spun că vor să se implice în mediul rural. Aceasta în condițiile în care satele se depopulează, iar antreprenoriatul e încă puțin vizibil.

„La sate, oamenii nu reușesc să facă bani, să ducă o viață decentă acolo. O gospodărie funcționează ca o mică firmă, oamenii iau decizii antreprenoriale în fiecare zi. Problema e că lucrurile s-au schimbat în anii recenți, iar ei sunt blocați în modul tradițional de a face lucrurile. Noi încercăm să îi ajutăm cu sfaturi ca să depășească aceste bariere”, spune Pitic.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acesta dă ca exemplu un eveniment lansat într-o comună din județul Cluj, care îi poate ajuta pe localnici să își promoveze produsele și micile afaceri. „Am început un parteneriat cu comuna Vultureni, pe care am ajutat-o să dezvolte festivalul Silvoiței (denumire dată după produsul silvoiță – un magiun de prune, n.red.). Au ajuns la a 7-a ediție cu 35 de producători si 10.000 de vizitatori”, a spus Pitic. Acesta a povestit și despre reticența de la început a potențialilor participanți, atunci când, la o primă întâlnire între autorități, organizatori și localnici, oamenilor li s-a explicat ideea festivalului. “Unii au spus: Dacă oamenii vin la noi să ne viziteze și noi îi servim (cu produse, n.red.), cum să le cerem bani? Și unii au plecat. Au venit 7 la prima ediție. Încercăm să facem proiecte în mai multe comune. Producătorii au încasări între câteva mii de lei si 20.000 lei”, spune Pitic.

Acesta adaugă exemplul comunei Bobâlna din Cluj, unde autoritățile organizează târguri de Crăciun și chiar un festival de rock pe deal. Menționăm că accesul la ediția din acest an costă 120 de lei (early bird), pentru 3 zile de festival în august. „Acestea introduc o nouă dinamică în ceea ce înseamna viața în comună”, a adăugat antreprenorul.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.