Anul trecut a fost unul dificil pentru piața de electrocasnice și 2023 se întrevede la fel, estimează oficialii Bosch

bosch logo Foto: Bosch

Anul trecut a fost unul dificil pentru piața de electrocasnice, în contextul în care piața a stagnat în ceea ce privește valoarea achizițiilor și a scăzut în ceea ce privește volumul ca urmare a inflației ridicate, iar 2023 a început de asemenea firav, afirmă oficialii Bosch România, unul dintre principalii jucători pe piața electrocasnicelor, care estimează că în prima parte a acestui an piața va stagna sau va scădea ușor, iar în a doua parte va crește ușor. Situația reflectă în general „optimismul rezervat” al companiei, care nu a oferit o cifră privind investițiile pe care le va derula în acest an în țara noastră.

„Deja anul trecut a fost an dificil pentru piața de electrocasnice. Factorii au fost războiul, criza de materii prime. Piața a stagnat în ce privește valoarea, dar a scăzut în ce privește volumul. Însă inflația începe să capete un trend descendent. Și 2023 considerăm că va fi un an dificil pentru piața de electrocasnice. Prima jumătate a anului va fi mai dificilă decât a doua. În prima parte piața va stagna sau că scădea ușor, iar.in a doua parte va crește ușor”, a declarat la o conferință de presă Mihai Voicilă, director general BSH Electrocasnice.

Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL, a afirmat că compania, de asemenea unul dintre cei mai mari jucători din piața de componente auto, se confruntă încă cu efecte ale lipsei de semiconductori, dar care este în revenire, și că există încă presiunea utilităților din punct de vedere al prețului.

„Avem un an care a început destul de slab, cu 1,7% creștere față de anul trecut. Dorim să investim dar trebuie să știm cum și unde, ca rezultatele ulterioare să fie cele pe care le așteptăm. Am avut investiții totale la nivel de grup de 83 milioane euro în 2022. Dar anul acesta e optimist rezervat. Trebuie să vedem în ce măsură ne putem angaja în anumite investiții și în ce anvergură. Suntem în faza de consolidare a investițiilor care s au produs in anii trecuți”, a transmis Boldijar.

Grupul Bosch a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor de 12%, față de 2021, atingând 88,2 miliarde euro, iar EBIT a crescut de la 3,2 miliarde la 3,8 miliarde euro, cu 4,5%.

În România, Bosch a înregistrat anul trecut vânzări totale nete de 10,6 miliarde de lei, în creștere cu 29% față de 2021. Compania a ajuns la 9.830, o creștere de 12% față de anul anterior, iar peste 1.500 de persoane sunt angajate în cercetare și dezvoltare.

Foto: Bosch

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *