Anul trecut a fost unul dificil pentru piața de electrocasnice și 2023 se întrevede la fel, estimează oficialii Bosch

bosch logo Foto: Bosch

Anul trecut a fost unul dificil pentru piața de electrocasnice, în contextul în care piața a stagnat în ceea ce privește valoarea achizițiilor și a scăzut în ceea ce privește volumul ca urmare a inflației ridicate, iar 2023 a început de asemenea firav, afirmă oficialii Bosch România, unul dintre principalii jucători pe piața electrocasnicelor, care estimează că în prima parte a acestui an piața va stagna sau va scădea ușor, iar în a doua parte va crește ușor. Situația reflectă în general „optimismul rezervat” al companiei, care nu a oferit o cifră privind investițiile pe care le va derula în acest an în țara noastră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Deja anul trecut a fost an dificil pentru piața de electrocasnice. Factorii au fost războiul, criza de materii prime. Piața a stagnat în ce privește valoarea, dar a scăzut în ce privește volumul. Însă inflația începe să capete un trend descendent. Și 2023 considerăm că va fi un an dificil pentru piața de electrocasnice. Prima jumătate a anului va fi mai dificilă decât a doua. În prima parte piața va stagna sau că scădea ușor, iar.in a doua parte va crește ușor”, a declarat la o conferință de presă Mihai Voicilă, director general BSH Electrocasnice.

Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL, a afirmat că compania, de asemenea unul dintre cei mai mari jucători din piața de componente auto, se confruntă încă cu efecte ale lipsei de semiconductori, dar care este în revenire, și că există încă presiunea utilităților din punct de vedere al prețului.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

„Avem un an care a început destul de slab, cu 1,7% creștere față de anul trecut. Dorim să investim dar trebuie să știm cum și unde, ca rezultatele ulterioare să fie cele pe care le așteptăm. Am avut investiții totale la nivel de grup de 83 milioane euro în 2022. Dar anul acesta e optimist rezervat. Trebuie să vedem în ce măsură ne putem angaja în anumite investiții și în ce anvergură. Suntem în faza de consolidare a investițiilor care s au produs in anii trecuți”, a transmis Boldijar.

Grupul Bosch a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor de 12%, față de 2021, atingând 88,2 miliarde euro, iar EBIT a crescut de la 3,2 miliarde la 3,8 miliarde euro, cu 4,5%.

În România, Bosch a înregistrat anul trecut vânzări totale nete de 10,6 miliarde de lei, în creștere cu 29% față de 2021. Compania a ajuns la 9.830, o creștere de 12% față de anul anterior, iar peste 1.500 de persoane sunt angajate în cercetare și dezvoltare.