Apple a semnat un acord de 700 milioane de dolari pentru a transmite cursele de Formula 1 în SUA, alăturându-se grupurilor Big Tech precum Amazon și Netflix în extinderea activităților de difuzare a sporturilor live.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cele două grupuri au confirmat vineri că au convenit un parteneriat pe cinci ani, înainte de Marele Premiu al SUA de la Austin, care va avea loc în acest weekend. Apple va începe difuzarea F1 în 2026, înlocuind postul ESPN, deținut de Disney, în SUA.
Acordul valorează aproximativ 140 milioane de dolari pe an, potrivit unei persoane familiarizate cu subiectul, o creștere semnificativă față de cei aproximativ 85 milioane de dolari plătiți de ESPN. Financial Times a fost primul care a relatat despre negocierile dintre Apple și F1.
Directorul general al F1, Stefano Domenicali, a declarat că Apple va asigura faptul că F1 „va ajunge în mai multe case și mai mult în cultura fanilor americani”, contribuind totodată la atragerea unei generații mai tinere de fani.
„Este combinația perfectă pentru a deveni, sperăm cât mai curând, relevant social, într-un mod în care toată lumea să se trezească și să se gândească la Formula 1, așa cum te gândești la NFL, NBA sau MLS”, a adăugat Domenicali.
Parteneriatul vine în contextul în care Apple urmărește succesul filmului său bazat pe seria de curse, alături de dorința de a concura cu rivalii Big Tech în achiziționarea drepturilor majore pentru sporturi.
Filmul „F1”, cu Brad Pitt, a fost primul mare succes la box office al companiei de la intrarea sa în producția de conținut original pentru serviciul de streaming Apple TV+. Filmul a încasat până în prezent aproape 630 milioane de dolari la box office.
Acesta a demonstrat capacitatea Apple de a promova sportul către noi audiențe, SUA fiind o piață-cheie pentru F1 și proprietarii săi, Liberty Media.
Eddy Cue, vicepreședinte senior pentru servicii la Apple, a declarat că sportul are o oportunitate de creștere „exponențial uriașă”.
„Am început acest lucru cu filmul F1, care a fost cel mai mare film al lui Brad Pitt din toate timpurile, cel mai mare film sportiv din toate timpurile, a fost un blockbuster uriaș anul acesta”, a spus Cue.
Cursele de F1 au o medie de 1,4 milioane de spectatori pe canalele ESPN în acest an, depășind recordul american de 1,21 milioane stabilit în 2022, conform postului de televiziune.
Anterior, Apple a făcut mișcări în domeniul streamingului sportiv live, semnând un acord cu Major League Baseball în 2022 pentru difuzarea meciurilor vinerea seara, precum și un acord mai amplu cu Major League Soccer din America de Nord.
Apple va difuza antrenamentele F1, calificările, cursele scurte „sprint” și competițiile de Grand Prix. Cue a promis, de asemenea, să „aducă tot ce are Apple de oferit”, de la magazinele sale fizice până la toate aplicațiile sale, inclusiv aplicația sportivă, podcasturi, muzică, Apple TV, cărți și Apple News.
Filmul F1, alături de „Drive to Survive”, seria din culise de pe platforma Netflix, a ajutat sportul să câștige noi fani și sponsori importanți în SUA. Grupul a adăugat Miami și Las Vegas în calendarul curselor în ultimii ani, completând Marele Premiu de la Austin, Texas.
Directorul F1 și Eddy Cue de la Apple se cunosc de ani de zile. Ei sunt legați și prin legăturile cu Ferrari: Domenicali a lucrat anterior pentru echipa italiană de curse, în timp ce Cue este membru în board-ul constructorului auto care deține echipa F1.