Apple va crește prețul mediu al unui iPhone de două ori în următoarele luni

Redacția sept. 24, 2022 0 comentarii
Apple, telefon, aplicatii, smartphone

Cererea pentru noul iPhone 14, prezentat la începutul acestei luni, este deja suficient de robustă pentru a estima că „prețul mediu de vânzare” la nivel mondial va crește la un nivel record de 892 de dolari în septembrie și la 944 de dolari în decembrie, potrivit furnizorului de date Counterpoint Research, care își bazează proiecțiile pe cererea consumatorilor, pe informații de piață și pe discuțiile cu furnizorii, scrie Financial Times.

Recordul actual este de 873 de dolari, atins în trimestrul al patrulea al anului trecut. Prețul mediu de vânzare al iPhone-urilor este un indicator cheie al Apple pentru Wall Street, întrucât vânzările de smartphone-uri reprezintă încă aproximativ 50% din veniturile grupului. Traiectoria ascendentă a acestor prețuri – de la doar 690 de dolari la sfârșitul anului 2015 – este cu atât mai semnificativă cu cât Apple a ales să nu majoreze prețurile dispozitivelor sale la începutul acestei luni, cu ocazia lansării anuale a produselor sale emblematice, o decizie pe care unii analiști au numit-o cea mai mare surpriză a evenimentului.

Tendința este determinată de popularitatea modelelor iPhone 14 Pro și Pro Max. Atunci când grupul de cercetare Evercore ISI a intervievat aproximativ 4.000 de consumatori în această lună, a constatat că 56% dintre cei care probabil vor cumpăra un iPhone plănuiau să cumpere un model Pro, față de 41% anul trecut. Acesta a anticipat că ASP-ul din următorul an se va situa în jurul valorii de 940 de dolari, cu aproximativ 10 procente mai mult decât în ciclul iPhone 13.

„Ne creștem estimările privind veniturile din iPhone pentru următoarele patru trimestre, pe fondul unor ASP mai mari decât cele așteptate”, a declarat pentru clienți Amit Daryanani, analist la Evercore.

Cifrele sugerează că Apple se află într-o poziție mult mai bună astăzi decât în ianuarie 2019, când a fost nevoită să emită primul avertisment privind veniturile din ultimii 16 ani din cauza slăbiciunii vânzărilor de iPhone în China.

De atunci, a preluat o cotă de piață mai mare în China datorită lansării iPhone-urilor compatibile cu 5G în 2020 și a căderii Huawei, care a fost împiedicată să vândă telefoane 5G în urma sancțiunilor impuse de SUA.

Între sfârșitul anului 2020 și sfârșitul anului 2021, cota de piață a Apple în China a crescut de la 15,9% la 23%, potrivit Counterpoint.

La nivel global, piața premium a telefoanelor care costă peste 400 de dolari a depășit vânzările generale timp de nouă trimestre consecutive, Apple obținând o cotă de piață de 57% în ultimul trimestru, arată datele Counterpoint.

Segmentul ultra-premium – telefoane cu prețuri de peste 1.000 de dolari – aproape s-a dublat în ultimul trimestru față de anul trecut, Apple acaparând 78% din piață.

Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *