Apple a anunţat, miercuri, că în următoarele săptămâni va începe aplicarea noii reguli de notificare privind confidenţialitatea datelor, contestată de companii precum Facebook pe motiv că le va afecta vânzările, transmite Reuters, preluat de news.ro.
Notificările vor deveni obligatorii atunci când sistemul de operare iOS 14.5 va deveni disponibil, în următoarele săptămâni, dar Apple nu a oferit o dată exactă.
Aceste notificări, care vor fi făcute o singură dată, vor cere dezvoltatorilor de aplicaţii să ceară permisiunea utilizatorilor înainte ca o aplicaţie să le urmărească activităţile, între aplicaţiile şi site-urile altor companii.
Experţii în industria publicităţii au afirmat că avertismentul ar putea să îi determine pe mulţi utilizatori să refuze să îşi dea acordul.
Apple a anunţat această măsură în iunie anul trecut, dar a declarat în septembrie că va întârzia modificarea pentru a da timp agenţilor de publicitate digitală să se adapteze.
Unii dezvoltatori afişează deja notificarea în mod voluntar. Apple a spus că oferă dezvoltatorilor instrumente de publicitate alternative înainte de schimbare.
Un instrument oferă agenţilor de publicitate care rulează anunţuri de instalare a aplicaţiilor posibilitatea de a vedea câte persoane au instalat o aplicaţie după campania publicitară, fără a divulga informaţii despre utilizatorii individuali.
Un alt instrument numit managementul clicurilor private oferă agenţilor de publicitate o modalitate de a măsura când un utilizator face clic pe un anunţ în interiorul unei aplicaţii şi este dus la o pagină web, dar fără a dezvălui date despre utilizatorul individual.
Deşi instrumentele sunt destinate a fi utilizate de dezvoltatorii de software, Apple a adăugat miercuri informaţii despre acestea la unul dintre ghidurile sale de confidenţialitate.
Facebook a anunţat în decembrie că intenţionează să afişeze notificarea pop-up, deoarece nu doreşte ca utilizatorii de iPhone-uri să piardă accesul la aplicaţiile sale.