Aproape 1 milion de persoane juridice și alte entități erau înregistrate în Spațiul Privat Virtual

anaf, calculator anaf, spv Sursa foto: ANAF/Facebook

Aproape 1 milion de persoane juridice şi alte entităţi (951.579) figurau ca înregistrate în Spaţiului Privat Virtual (SPV) la 30 iunie 2022, cu 24.039 mai multe faţă de sfârşitul lunii mai 2022, potrivit Raportului de activitate al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru semestrul I 2022, informează Agerpres.

„Încă din primul semestru al acestui an s-au realizat paşi importanţi pentru atingerea obiectivelor propuse pentru anul 2022. Astfel, trei dintre ţintele şi jaloanele stabilite prin decizia de implementare PNRR a Consiliului Uniunii Europene au fost atinse, acestea fiind îndeplinite înainte de termenele limită prevăzute”, se arată în raport.

Astfel, Jalon PNRR 191 – Intrarea în vigoare a cadrului legal necesar înrolării contribuabililor persoane juridice în SPV – care avea termen în trimestrul I 2022 a fost realizat încă din anul 2021; ţinta PNRR 221: 600 000 case de marcat (AMEF) de conectat la sistemul IT al ANAF, cu termen trimestrul IV 2022, la 30.06.2022, au fost deja conectate 604.099 AMEF; Jalon PNRR 195 – Operaţionalizarea Planului comun de acţiune al ANAF şi al Inspecţiei Muncii pentru prevenirea şi limitarea fenomenului de evaziune a muncii la gri/la negru a fost realizat încă din februarie 2022, deşi termenul final era trimestrul I 2022.

În plus, ANAF a întreprins demersuri în vederea îndeplinirii următoarelor ţinte şi jaloane conform calendarului de monitorizare şi implementare al PNRR: Ţinta PNRR 192 – Creşterea gradului de utilizare a Spaţiului Privat Virtual (SPV). La data de 30 iunie 2022 figurau ca fiind înregistrate în SPV 951.579 persoane juridice şi alte entităţi, cu 24.039 mai multe faţă de sfârşitul lunii mai 2022, ceea ce confirmă trendul crescător înregistrat în ultimele luni. Ţinta oficială este de 1.009.679 persoane juridice înregistrate în SPV, având ca termen limită de realizare trimestrul IV 2022.

În Raport este menţionat Jalonul PNRR 218 – Iniţierea digitalizării activităţilor de valorificare şi executare silită, prin crearea unei platforme de licitaţii on-line pentru valorificarea bunurilor imobile şi a celor mobile cu valoare semnificativă.

Instituţia precizează că a fost realizată fişa pentru Proiectul „Digitalizarea activităţii de valorificare – Informatizarea şi eficientizarea activităţii de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului şi a bunurilor sechestrate în activitatea de executare silită a creanţelor bugetare”. Proiectul vizează, în principal, crearea unui nou serviciu dezvoltat în mediul digital, disponibil la nivel naţional şi în timp real prin realizarea unei Platforme de licitaţii on-line pentru a facilita accesul populaţiei la cumpărarea bunurilor intrate în proprietatea privată a statului sau sechestrate în materie penală şi fiscală pe care ANAF le oferă la vânzare în procedurile de valorificare ale acestora.

De asemenea, este menţionată Ţinta 222 – Ponderea numărului de desk-audituri raportată la numărul total de audituri efectuate de administraţia fiscală va creşte la 30% până în trimestrul IV 2022.

În luna iunie a anului 2022 ponderea desk-auditurilor în total acţiuni de control a fost de 40,3%. Totodată, în perioada ianuarie – iunie 2022, ponderea medie a desk-auditurilor în totalul acţiunilor de control a fost de 35,3%. Suplimentar, au fost îndeplinite o serie de măsuri şi acţiuni de reformă care au fost incluse în planul de implementare al PNRR la nivelul ANAF: – Măsura de reformă suplimentară „Dezvoltarea unui model alternativ de calcul al decalajului fiscal al TVA, descompus pe sectoare economice relevante”, a fost îndeplinită. Modelul a fost realizat şi implementat la nivelul ANAF în cadrul unei misiuni a FMI, cu sprijinul specialiştilor Departamentului de Afaceri Fiscale.

În raport este menţionată Măsura de reformă referitoare la „Implementarea unui serviciu webinar dedicat asistenţei contribuabililor” aferentă jalonului PNRR 216 – Serviciile digitale şi sistemele electronice critice sunt operaţionale, care a fost realizată. În luna mai 2022 a fost implementat serviciul webinar şi au fost susţinute 17 seminare web la care au participat 2.097 de contribuabili. Lista lunară a seminarelor web se regăseşte pe site-ul ANAF la secţiunea Asistenţă contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

SPV este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia se pot depune declarații sau cereri, solicita documente sau verifica situația fiscală proprie. Transmiterea documentelor prin mediul electronic economisește atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.

Înregistrarea în SPV a devenit obligatorie, începând cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.

Sursa foto: ANAF/Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *